Avatar billede systemnissen Nybegynder
04. august 2007 - 22:37 Der er 1 kommentar

Visual Basic Express - Tidstagning af veer - newbie

Hejsa

Jeg har netop hentet Visual Basic Express og forsøger mig nu i denne verden. Jeg vil prøve at lave en tracker til veer. Min kone skal føde en af de nærmeste dage, så kunne det være cool at have en tracker med på den bærbare (som alligevel er med på hospitalet). Jeg er dog noget på bar bund.

Jeg vil gerne lave en form som indeholder en Start/Stop knap, en timer som viser aktuel ve og en liste som viser varigheden af alle veerne. Altså...:

1. klik på Start og uret starter
2. klik på Stop og uret stoppes og varigheden logges i listen
3. klik på start... osv...

Håber I kan/vil hjælpe... der er 200 point til en grundig hjælp. På forhånd tak! :)

//Systemnissen
Avatar billede mikael_knipschildt Nybegynder
19. august 2007 - 22:18 #1
Hej - og på nuværende tidspunkt sikkert tillykke.. hermed hvordan dit lille program kan køre

1. Åben en ny formapplikation
2. Indsæt følgende controls på formen
  1 stk timer: indstil properties enabled til true og interval til 1000. Derved har du aktiveret timeren til at tælle i sekunder
  2 stk buttons, navngiv disse henholdsvis START og STOP i textpropertierne derefter namer du START knappen 'btnStart' og STOP knappen 'btnStop'
  1 stk ListBox sæt name til 'lstBox'

derefter indsætter du denne kode

Public Class Form1
    Public tal As Integer
    Private Sub btnStart_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnStart.Click
        tal = 0
        Timer1.Start()
    End Sub

    Private Sub btnStop_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnStop.Click
        Timer1.Stop()
        LstBox.Items.Add(tal)

    End Sub

    Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick

        tal = tal + 1

    End Sub
End Class

*****************Knipschildt........