Avatar billede webasto Nybegynder
05. august 2007 - 10:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan man ændre default login fra Administrator til et brugernavn?

En af vennernes w2k kørte med automatisk login på hans brugernavn i admingruppen.

Kæresten havde pillet ved den og der skulle alligevel password på ved login.

Hver gang den startes op kommer loginvinduet ganske rigtigt men der står "Administrator" i brugervinduet hver gang.
Så skal det slettes og hans brugernavn skrives ind i stedet for :o(

Hvordan ændrer jeg det så hans brugernavn automatisk står i loginvinduet ved opstart?
Det er noget træls at skulle starte med at slette "Administrator" hvergang og så også at skulle skrive brugeren ind hvergang.
Avatar billede nva Praktikant
05. august 2007 - 10:59 #1
Avatar billede webasto Nybegynder
05. august 2007 - 13:37 #2
Det er på w2k... ikke xp.
Avatar billede pazau Nybegynder
05. august 2007 - 16:34 #3
Fjern eventuelt andre brugere på computeren, hvis det kun er hans konto der skal være der...

Sådan er det også på min, men det har jeg ikke noget imod, da det kun er min konto der skal være der:)
Avatar billede webasto Nybegynder
06. august 2007 - 08:26 #4
Der er kun "Administrator" og "Anders And"....
Anders And er brugeren... på min egen w2k står brugernavnet godtnok klart når jeg booter op, hvorfor gør det så ikke på hans w2k. På hans står "Administrator" klar i brugerfeltet. Jeg skal ikke hen først at slette Administrator og skrive mit brugernavn ind i brugerfeltet. Hvordan laver jeg det om?
Avatar billede nva Praktikant
06. august 2007 - 08:31 #5
Avatar billede webasto Nybegynder
10. august 2007 - 22:08 #6
nva forbered dig på points, da det ligner løsningen.
Jeg skal dog først ha fat i maskinen om et par weekender ;o)
Avatar billede nva Praktikant
13. august 2007 - 08:03 #7
Så lægger jeg et svar - men bare afvis, hvis det alligevel ikke hjalp dig.
Avatar billede webasto Nybegynder
23. august 2007 - 08:10 #8
ok nva der går lige lidt endnu... både min og vennens tid skal lige koordineres ;o)
Avatar billede webasto Nybegynder
14. marts 2009 - 16:56 #9
Ja det tog sin tid ;)