Avatar billede herlevsen Nybegynder
08. august 2007 - 20:54 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

100% height for tabel i tabelcelle

Jeg har læst mig til at de ikke længere er muligt - med html tags - at stte en tabel til 100%, men at det kan lade sig gøre med css. Jeg har så også fundet ud af hvordan jeg laver en tabel 100% af hele skærmbilledet i browseren, men søger så svar på hvordan det er muligt at sætte en tabel til 100% height af en celle som allerede ligger i en tabel.

På forhånd tak.
Avatar billede olebole Juniormester
08. august 2007 - 21:51 #1
<ole>

Ifølge CSS skal en relativ højde udregnes på baggrund af det omkransende elements højde - hvorfor denne eksplicit skal angives. Det gælder hele vejen ud til dokument-elementet

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
08. august 2007 - 21:52 #2
- men det kunne lyde, somom du er ude i noget 'gris' med nestede tabeller  =)
Avatar billede herlevsen Nybegynder
08. august 2007 - 22:11 #3
Er ikke sikker på jeg forstår. Her er et eksempel:

<body>
<table width="932" border="1">
  <tr>
    <td></td>
    <td><table width="100%">
      <tr>
        <td><p>Denne tabel skal være 100% i højden af cellen den ligger i.</p></td>
      </tr>
    </table></td>
  </tr>
</table>
Avatar billede herlevsen Nybegynder
08. august 2007 - 22:49 #4
Jeg har fundet en anden måde at lave det nu, så jeg slipper for at rode mig ud i det. Det lyder som om det er noget dumt noget at rode sig ud i. Jeg lukker. Men svid et svar så får du halvdelen af pointene, nu ved jeg det er noget grissefy at rode sig ud i. (;
Avatar billede olebole Juniormester
08. august 2007 - 22:53 #5
Gerne  =)
Avatar billede olebole Juniormester
08. august 2007 - 23:23 #6
Tak for points  =)