Avatar billede hjaelp Nybegynder
09. august 2007 - 10:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilken router skal jeg vælge

Jeg har to laptops, som jeg gerne skal have på samme internetforbindelse. Den ene er en gammel svend med XP og et zyxel ZyAir pcmcia-kort, mens den anden er en ny med indbygget wireless-n kort.

Nu er spørgsmålet så, hvilken router jeg skal vælge. Den gamle ZyAir-2000 kan jo ikke wireless-n, og jeg vil også gerne have min printer som kører 802.11.g og en Nokia N95 til at kunne access'e netværket.

Det skal være super simpelt at sætte op, da jeg hverken har tiden eller evnerne til at rode for meget med sådan noget.

Forslag og erfaringer modtages med glæde.

hjaelp!
09. august 2007 - 11:12 #1
Avatar billede hjaelp Nybegynder
09. august 2007 - 11:57 #2
Den duer bare ikke til wireless-n
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. august 2007 - 12:33 #3
Linksys har en wireless-n, men du skal være opmærksom på at n standarden ikke er helt fast endnu, hvorfor du kan få problemer med at f.eks. et zyxel netkort virker dårligt sammen med linksys routeren.

Husk at pakke det du vælger op med forsigtighed så du kan afleverer det igen hvis det ikke virker godt sammen med det udstyr du har.
Avatar billede hjaelp Nybegynder
09. august 2007 - 12:38 #4
Der burde vel ikke være problemer med mit zyxel kort, da det bruger 802.11.b?
Man kan vel godt blande standarderne eller hvordan?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. august 2007 - 14:28 #5
Det hele er normalt bagudkompartibelt og jo langsommere standard du bruger jo færre problemer. Dels er den langsomme standard mere robust og dels er den normalt ældre hvorfor standarden er mere fast