Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 06:08 Der er 71 kommentarer og
3 løsninger

Der findes satme en masse sindssyge mennesker !

Jeg sad og så Jenny Jones talk show for ca. en uges tid siden og det handlede om folk som var hadede en bestemt ting, race osv. Der var bl.a. to - tillad mig at sige, og undskyld mit sprog - kællinger lige ud sagt der er med ejer af/driver sitet http://www.godhatesfags.com/ ... de hader homosexuelle. Kvinder såvel som mænd (Lesbiske/Bøsser)

Og de påstår at Gud hader homosexuelle og at de vil brænde op i helvede da det er en synd. De har ligefrem en kirke om det og de tager rundt i verden og prædiker om det.

Hvor sindssyge kan mennesker være !?

Jeg sad og læste lidt på sitet, bl.a. det meste af deres FAQ. Fy for\'n siger jeg bare ... altså, jeg synes at tanken om to bøsser er ulækker og klam men ligefrem at hade dem ? Der er højst sandsynligt ligeså normale som os andre bortset fra deres sexuelle orientering.

Hvad synes i om sådanne mennesker ? Vi har alle ret til freedom of speech, meeen...

De påstår også det er en sygdom at være homosexuel og kan ikke fatte hvorfor der er nogle der vil \"være\" homosexuelle.

Dertil sagde en homosexuel gæst (mand): Tror du at nogle mennesker i deres sunde fornuft ville vælge at være en del af en så undertrykt minoritet ?

GODT SAGT synes jeg !
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 06:09 #1
Ups ..rettelse:

Tror du at nogle mennesker i deres sunde fornuft ville vælge at være en del af en så undertrykt minoritet hvis de kunne vælge ikke at være det ?
Avatar billede 7th Praktikant
06. juni 2001 - 07:12 #2
Jeg har nu mest ondt af sådan nogle mennesker.
Synd for dem...
Hvad man ikke kunne bruge af tid på andet, hvis man ikke var så optaget af at hade en bestemt gruppe mennesker og deres sexualitet !!!

Forresten så er J.J sgu da for plat ;)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 07:16 #3
Jeg har ikke ondt af dem .. men det må være DEM der har en sygdom. Homofobia ... en fobi for homosexuelle *S* (findes det overhovedet ?)

J.J. er meget sjovt til tider .. dog er jeg mere til Oprah\'s show *LÅÅÅÅL* jeg har sku for meget tid og intet at bruge den på ..
Avatar billede francke Nybegynder
06. juni 2001 - 08:04 #4
De rareste menesker der findes er squ bøsser.Må lige tilføje at jeg ikke selv er bøsse!!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 08:07 #5
francke:> Det kan jeg ikke udtale mig om da jeg ikke kender nogle bøsser, men om de er rarer end andre normale mennesker tror jeg da ikke ...
Avatar billede francke Nybegynder
06. juni 2001 - 08:09 #6
Du kender vel rare menesker??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 08:13 #7
francke:> nopes .. de er alle sammen nogle fæ hoveder ;o) Ej .. jo jeg gør ..(kender rare flinke mennesker) men jeg kan ikke udtale mig om, om bøsser er rarer end andre normale mennesker ..
Avatar billede francke Nybegynder
06. juni 2001 - 08:18 #8
Jeg tror nu ikke det fordi de vil \"fedte\"sig ind men de er også flinke over for kvinder!!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 08:20 #9
francke:> mange kvinder siger at de bedste drenge venner de findes er bøsser .. for hvis det virkeligt er en ægte bøsse så kan de faktisk klæde om, smide alt tøjet og tage noget andet på foran ham uden at det rører ham ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 08:21 #10
Og så de fleste bøsser (af hvad jeg ved; har set i TV) også lidt mere sensitive end normale mænd... og det sætter de fleste kvinder højt.
Avatar billede francke Nybegynder
06. juni 2001 - 08:26 #11
På en måde modsiger du dig selv ved at sætte forskellen på \"normale\" mænd og bøsser!Bøsser er jo legemeligt normal men med en \"forkert\" tankegang!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 08:29 #12
francke:> det var ikke sådan ment .. jeg mente at bøsser/lesbiske er lige så normale som os andre .. de har bare en anden sexuel orientering ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 08:29 #13
Der skulle have stået \"end andre normale mænd\" ..
Avatar billede groggy Nybegynder
06. juni 2001 - 08:30 #14
Tjae... En skizofren kan jo heller ikke vælge, ik at være det!

Så jeg synes ikke helt argumentet holder. (foudsat at det er en sygdom)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 08:33 #15
groggy:> det\' jo det .. men homosexualisme ser jeg ikke som en sygdom for at du er homosexuel kan ikke \"kureres\" om man vil... og det er ikke noget du er født med, ej noget der smitter eller du ligepludseligt kan få ..
Avatar billede francke Nybegynder
06. juni 2001 - 08:34 #16
Lægerne behandler jo skizofrene men ikke bøsser så der må jo være en forskel i \"sygdommen\"
Avatar billede francke Nybegynder
06. juni 2001 - 08:36 #17
Videnskaben siger at det ligger i generne at man er homosexuel!!
Avatar billede groggy Nybegynder
06. juni 2001 - 08:51 #18
Som jeg skrev i parantesen er det også forudsat at det var en sygdom. Hvis man kigger på det rent \"naturorienteret\", kan det jo aldrig blive normalt.

Et homoseksuelt par kan ikke eksistere i et samfund, da de ikke kan \"reproducere\". Det er et folkefærd der er dømt til at uddø...
Avatar billede hobbez Nybegynder
06. juni 2001 - 09:00 #19
Et par observationer:

Homosexualitet er ikke en sygdom. Deres tankegang er ikke \"forkert\" - den er bare anderledes end vi andres.

Og det er også homofobi - i mild grad - når vi ikke kan diskutere et emne som dette uden LIGE at tilføje at vi SELFØLGELIG ikke selv er bøsser.

Og sådanne fordomme starter med at nogen siger noget i retningen af at de er \"ligeså normale som os andre bortset fra deres sexuelle orientering\". Det bliver hurtigt til \"ikke helt normale\", som så igen bliver til ....

I relation til ytringsfrihed:

Voltaire sagde engang noget i retning af:

Jeg er helt uenig i det du siger, men jeg vil forsvare din ret til at sige det, til døden.

Se dét er ytringsfrihed, og med det i mente bør selv så ekstreme holdninger som de omtalte, have en plads på Internet.

/Rob
Avatar billede annikadk Nybegynder
06. juni 2001 - 09:35 #20
Man har behandler homosexualitet, som man gør med sindssyge.

Der er fastsætter hvad der er normalt og unormalt er sådan set egne grænser, og hvad samfundet tillader.

S/M er også \"normalt\" idag, ligesom homosexualitet er det.

Men er enig i at homofobi må være en sygdom i samme grad som de andre fobier.
Stakkler ;)

Men vedr. det med at de er rarere, så er der noget man skal tænke på.
De fleste har været udsat for et stort pres, de er \"unormale\", ses/set ned på osv.
De har været/er anderledes end de \"normale\" ligesom en der er fysisk/psykisk handikappet.
Derfor kan det måske være at de lægger vægt på fx. medmenneskelighed osv. i større grad, end en gennemsnitlig person gør det..

Annika
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. juni 2001 - 09:42 #21
tdaugaard
du skriver--> \"men homosexualisme ser jeg ikke som en sygdom for at du er homosexuel kan ikke \"kureres\" om man vil... og det er ikke noget du er født med, ej noget der smitter eller du ligepludseligt kan få .. \"

Jeg må lige gøre opmærksom på at der findes sygdomme der ikke er medfødt (eller er) som IKKE smitter og som du IKKE kan blive kureret for... som kan være en \"tendens\" der ALTID vil være der.. såsom afhængighed fx :o)
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. juni 2001 - 09:45 #22
DERMED IKKE sagt jeg siger at omtalte emne er en sygdom... :o)

og god morgen til jer alle :o)
Avatar billede annikadk Nybegynder
06. juni 2001 - 09:48 #23
morn Kee :)))
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. juni 2001 - 09:49 #24
annikadk
:o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 09:50 #25
hobbez:> Den med ytringsfrihed, så ja .. det skal have ret til at sige deres mening, men hvor går grænsen ? I samme talk show var der en mand der havde et website ... han var racist så det gjorde noget. Han HADEDE sorte mennesker .. han mente ikke de var lige så kloge som hvide og at det var dumme, affald and the list continues. .. det har han et website om hvor han sagde at jo yngre de BØRN der læser hans site er, jo bedre .. for jo mere kan han overbevise dem om at den hvide race er den bedste. SÅDAN en mand burde ikke have lov til at have sit site online ..

Til det sagde en sort mand (gæst i showet). \"There\'s only one race in this world, and that is the human race!\" *applaud*

kee....:> Helt sikkert, men det var også bare my point of view :o)
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. juni 2001 - 09:54 #26
tdaugaard
\"SÅDAN en mand burde ikke have lov til at have sit site online \"

Samtidig er det ok at der findes site der sviner pædofile til? eller hvad?

:o))
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 09:56 #27
kee....:> ja, for det er en forbrydelse. Pædofili er ulovligt! Hvis sitet fortæller om hvilke svin pædofile er, så ja.
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. juni 2001 - 10:01 #28
tdaugaard
Du er dobbeltmoralsk nu...
Heroin er ulovligt.. og medfører en HEL del andre kriminelle ting og sager... så som vold. Men det er en sygdom.. ligesom pædofili (aner ik hvad det hedder) er en sygdom...

Hvordan sætter du linjen for hvad/hvem der er ok at svine til og hvad/hvem der ikke er? Vi er vel alle mennesker... :o)

Jeg tror BESTEMT ikke pædofile selv har valgt deres \"tendens\"
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 10:05 #29
kee....:> *suk* I\'m too damn tired to discuss this now .. Jeg har været oppe siden kl. 23 i forgårs aftes .. såe No further comments from tdaugaard today ... or at least the next 10-11 hours ;o)
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. juni 2001 - 10:06 #30
tdaugaard
Hvorfor vidste jg du ville skrive det? *griner*

Men sov da godt... :o))
Avatar billede delphidaner Nybegynder
06. juni 2001 - 10:22 #31
Jeg er selv homoseksuel, og jeg kan fortælle jer, at I har ret i næsten alt, hvad I siger om homosekualitet. Den eneste forskel mellem os homoseksuelle og \"normale\" mennesker er vores seksuelle orientering.

Jeg har ligesom stort set alle bøsser/lesbiske haft en temmelig traumatisk ungdom pga. min seksualitet, hvor jeg var ked af det, fordi jeg var som jeg var, og havde det af h...... til. For et ½ år siden var jeg faktisk ved at overveje selvmord, fordi jeg ikke klare at ignorere mine følelser meget længere, men så begyndte jeg at springe ud, og så fik jeg det bedre med mig selv, fordi mine venner støttede mig. Jeg synes stadig det er lidt uhyggeligt at tænke tilbage på, men det er heldigvis ovre nu.

Det der med at \"I andre\" synes at homoseksualitet er ulækkert det er fordi I er er påvirket af samfundets normer, som siger at det er ulækkert. Os bøsser og lesbiske synes ikke at heteroseksualitet er ulækkert, vi synes bare at det er uinteressant og \"kedeligt\" på en måde, men ikke ulækkert.

Om homoseksualitet er en sygdom? Tja, det ved jeg ikke, men det er medfødt, det varer hele livet, og det smitter ikke. Man kan vel godt sige at det er en psykisk sygdom, for det er jo en psykisk abnormalitet. Jeg mener ikke at det kan skyldes generne, da jeg engang har hørt, at den ene af 2 enæggede tvillinger godt kan være homoseksuel, og da enæggede tvillinger har nøjagtig ens gener, så dur det ikke.

Pædofili er en seksuel abnormalitet ligesom homoseksualitet - det er ikke noget man selv vælger at være, det er man bare. Jeg har faktisk lidt ondt at pædofile, for de bliver mere forfulgt end homoseksuelle. Homoseksualitet er dog nogenlunde accepteret i Danmark, men ikke pædofili. Jeg har intet imod pædofile, sålænge de ikke forgriber sig, eller på anden måde overtræder loven i forbindelse med deres seksualitet.

Problematikken med pædofili er temmelig uløselig. På den ene side, vil børn få psykiske mén, hvis de forgriber sig, og på den anden side, vil de pædofile få det skidt med sig selv, hvis de skal holde deres følelser og seksualitet tilbage. Jeg glemmer aldrig selv, hvordan det var. Dette problem kan aldrig løses, uden at den ene part vil \"tabe\".

Jeg bryder mig ikke om homofobi (det var der aldrig nogen, der havde gættet, vel? *S*). Jeg synes det er ret meningsløst, at nogle folk er bange for homoseksuelle. Det er i princippet det samme som at være bange for pensionister, skorstensfejere, eller rødhårede.

Jeg har også hørt, at piger godt kan lide homoseksuelle og omvendt. Jeg har hørt, at det er fordi at de snakker bedre sammen, og er \"på bølgelængde\" med hinanden. Om det er rigtigt ved jeg ikke, men det er ikke noget med at bøsser har \"kvindementalitet\" eller er feminine eller sådan noget, for det er der statistisk ingen sammenhæng mellem.

Hvis I er nysgerrige om nogle ting omkring homoseksualitet, eller vil have be- eller afkræftet nogle påstande, så er I da velkomne til at spørge. :)
Avatar billede ezzuk Nybegynder
06. juni 2001 - 10:32 #32
der er jo intet problem, det med at det er siges at være en synd. man kan jo ikke rådne i helvede, når helvede, gud, og satan ikke eksisterer.
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. juni 2001 - 10:33 #33
delphidaner

fedt du kommer ind og kommenterer spørgsmålet.. for i virkeligheden (går jeg ud fra efter hvad jeg har læst her) så har der ikke været nogle tilstede som med egne erfaringer kunne fortælle lidt. Derimod faktisken hel del uvidende (uvidende forstået på den måde, at de/vi ikke har personlige erfaringer) mennesker med en lyst til at diskutere en meget ømtåleligt emne (for nogle)

Thanks :o))
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. juni 2001 - 10:34 #34
ezzuk
Nu er vi vist ovre i en helt anden snak.. som nok i virkeligheden er MEGET mere ømtålelig end den forgående..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 10:35 #35
deplhidaner:> DET var stort! Stort som i hvis du kunne høre mig ville jeg sidde og klappe i mine hænder over det du skrev.

Jeg har intet imod homoseksuelle så længe de ikke f.eks. kysser på åben gade und so .. det kan jeg ikke \"tåle\" at se. Jeg er ikke \"bange\" for homoseksuelle a\'la en homofobi, jeg tåler bare ikke synes af f.eks. to mænd der kysser (har set det før... AD!) Sorry, men det er min mening.

Men! Det gælder faktisk kun mænd .. for det genere mig absolut ikke hvis to lesbiske kvinder kysser på åben gade eller i offentligheden i det hele taget... men sådan tror jeg der er mange \"straight\" mænd der har det. Aner ikke hvorfor ..
Avatar billede ezzuk Nybegynder
06. juni 2001 - 10:35 #36
tdaugaard> du ser vel ikke sådan noget pis, vel? det handler i bund og grund (undskyld sroget), om store, fede, grimme negerkvinder som har problemer med deres mand.

ps: jeg er ikke racist
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. juni 2001 - 10:38 #37
tdaugaard
\"Jeg har intet imod homoseksuelle så længe de ikke f.eks. kysser på åben gade und so .. \"

HOW can you say that??? Der er sq da ingen forskel.. hvis jeg må kysse en mand på gaden... så må ALLE andre sq da også.. Så længe det ikke er dig de kysser.. ;o)

Hvordan kan du \"få noget imod dem\" bare fordi de opfører sig som alle andre \"normale\" mennesker??

Nothing personal... ;o)))
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 10:38 #38
ezzuk:> Jenny Jones ? Jow da ... og Glamour, Benson, Rap fyr i L.A., Will og Grace, Fraiser... pratically anything that airs on TV DK #2...
Avatar billede ezzuk Nybegynder
06. juni 2001 - 10:40 #39
Benson er nu okay...

jeg kan også huske dengang jeg havde TVDK2. der så jeg alle komedier. men nix, nu er det væk *snøft* og så kan jeg ikke se blomsterbørns børn!
Avatar billede ezzuk Nybegynder
06. juni 2001 - 10:42 #40
jeg er nu enig med TD. jeg vil helst godt undvære at se sådan noget.
Avatar billede delphidaner Nybegynder
06. juni 2001 - 10:43 #41
kee.... >> Netop, det er derfor at jeg besluttedemig for at \"springe ud\" på eksperten. Der var ikke nogen her, som skrev om nogle personliger erfaringer, så det ville jeg gøre.

tdaugaard >> Det er helt i orden. Som du selv siger, så er der mange, der har det på den måde, og det er ikke noget i kan gøre for, for I er \"opdraget\" til at synes det er ulækkert, fordi samfundet definerer det som ulækkert og frastødende. I Danmark synes folk også at det er ulækkert at spise biller og insekter, men det gør de da i stor stil i Afrika og Brasilien, fordi de har andre normer, der siger det ikke er ulækkert.
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. juni 2001 - 10:44 #42
Og så var det lige jeg tænkte.... \"Troede tdaugaard gik i seng, og det var derfor han ikke kommenterede mit spørgsmål før... meeen.. ka da se nu det er fordi han ikke helt kan bunde hvor han er på vej ud *griner*\"

:-P
Avatar billede ezzuk Nybegynder
06. juni 2001 - 10:44 #43
er der en som kan finde et link til den side, hvor man kunne teste sin homoseksualitet. jeg vil bare se om mine 22% homoseksualitet er steget eller faldet :-)
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. juni 2001 - 10:45 #44
delphidaner

en god ting... Så er vi da sikre på der i hvert fald er EN der kan aflive eventuelt \"skrøner\" :o))
Avatar billede ezzuk Nybegynder
06. juni 2001 - 10:45 #45
jeg har nu boet i brasilien, men aldrig opdaget to bøsser der kyssede på åben gade. der er lige så meget homofobi, som herhjemme
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 10:46 #46
I will never ever ask a Q here again when kee....\'s on .. EVER!
Avatar billede delphidaner Nybegynder
06. juni 2001 - 10:48 #47
ezzuk >> Den test var nu ikke særlig pålidelig. Jeg fik vistnok 42% eller der omkring, så det...

Mht. til Brasilien så referede jeg til landet med de biller der, og ikke med mænd, der kysser på gaden. Men du har ret i, at homoseksualitet er \"skjult\" over hele verden - Danmark er ikke mere frit end andre lande, som de fleste tror.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 10:49 #48
deplhidaner:> Exactly ... jeg kan ikke huske fra min barndom af ever at have hørt om bøsser/lesbiske så jeg aner ikke om jeg er blevet opdraget med at det er forkert eller ej.. selvom jeg nu synes at to kvinder sammen godt kan være en god ting *SG* ej .. jeg stopper nu .. jeg er for over over træt !
Avatar billede ezzuk Nybegynder
06. juni 2001 - 10:50 #49
tdaugaard> på fotx, når man vil skrive noget i speakout> Response object error \'ASP 0156 : 80004005\'

Header Error

/fotx/speakout_save.asp, line 17

The HTTP headers are already written to the client browser. Any HTTP header modifications must be made before writing page content.
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. juni 2001 - 10:50 #50
*griner*
Avatar billede delphidaner Nybegynder
06. juni 2001 - 10:51 #51
tdaugaard >> Netop - selv om I ikke vidste hvad homoseksualitet var, så så I ALDRIG 2 af samme køn sammen, men kun 2 af forskellig køn. Derfor var homosekaulitet frastødende og unormalt.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
06. juni 2001 - 10:52 #52
er html ikke nok udfordring for dig, når du kager så meget til asp? :-)
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. juni 2001 - 10:54 #53
ezzuk
NO ONE is perfect...
Avatar billede ezzuk Nybegynder
06. juni 2001 - 10:57 #54
kee> nu skal du ikke beskytte ham. han skal ned med nakken.

når jeg er inde på FOTX, og vil formidle min utrolige viden og brilliante ideer, så virker lortet IKKE!

hvad jeg ville spørge om, var, om man ikke kunne nulstille hitsene, så det ville være mere fair. jeg er ret træt af at se mora ligge i top 10, når han ikke engang er så populær på eksperten.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
06. juni 2001 - 10:59 #55
så kan man nemlig ordentligt bedømme, hvem der er populær på eksperten.
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. juni 2001 - 10:59 #56
ezzuk
hvorfor skal han ned med nakken.. syns du ikke han har fået rigeligt i dag?

Skal han ned med nakken er det da for at sove for det trænger han vist til... desuden kan du PÅ INGEN MÅDER nå ham til SOKKEHOLDERNE på visse punkter :o)))))))))))))))))
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 10:59 #57
kee....:> tell me about it :-( *G* we\'ve got solid proof here that i SUCK @ ASP *LOL* J/K
Avatar billede ezzuk Nybegynder
06. juni 2001 - 11:01 #58
nej, jeg er ikke ret høj. det ved jeg godt *G*
Avatar billede ezzuk Nybegynder
06. juni 2001 - 11:01 #59
td har ret
Avatar billede kee.... Nybegynder
06. juni 2001 - 11:04 #60
NÅ!

i er kedelige at diskutere med... I\'m out

Have a nice day :o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. juni 2001 - 11:06 #61
eZZuk:> SpeakOut is back in action :-)
Avatar billede ezzuk Nybegynder
06. juni 2001 - 11:09 #62
tak
Avatar billede ezzuk Nybegynder
06. juni 2001 - 11:13 #63
for satan du er sej til asp:

Response object error \'ASP 0156 : 80004005\'

Header Error

/fotx/speakout_save.asp, line 20

The HTTP headers are already written to the client browser. Any HTTP header modifications must be made before writing page content.

:-)
Avatar billede xenophobia Nybegynder
06. juni 2001 - 11:30 #64
Jeg kan ikke lide at se to mænd/kvinder der kysser på åben gade - men jeg tror at det er miljøet omrking en der spiller den største rolle. Fx på min skole bruges bøsse som et øgenavn - når man hører ordet bøsse blive brugt som øgenavn gennem hele ens barndom giver det jo nogle fordomme man ikke selv kan kontrollere 100%...

Men som en anden sagde er det jo ikke naturligt - dvs. det kunne ikke forkomme i naturen da der så ikke vil komme nye generationer til.

PS.
Jeg har ikke det mindste mod bøsser/lesbiske
Avatar billede annikadk Nybegynder
06. juni 2001 - 11:36 #65
xenophobia: WRONG!!
Det er faktisk alm. blandt visse dyrearter at være homosexuel.
Eller rettere BI..

Men ærligt, så er jeg åbenbart en af de få det ikke generer at se hverken kvinder eller mænd kysse og holde i hånden.
Og nej, er ikke opvokset i et homesexuelt miljø, tvært imod!..

Men tja..
Jeg har mest medlidenhed med de stakler der er så bange for dem/de ting de ikke kender og er opvokset med. Som er så afstumpede og - går jeg ud fra - skrækslagne.

Avatar billede delphidaner Nybegynder
06. juni 2001 - 11:40 #66
xenophobia >> Du har ret i at det ofte er ufrivilligt at få fordomme overfor bøsser med øgenavne, mm. men det er helt forkert at det ikke forekommer i naturen - homoseksualitet er ganske almindeligt og udbredt blandt fugle og pattedyr. Og mennesket er jo som bekendt pattedyr...
Avatar billede xenophobia Nybegynder
06. juni 2001 - 11:58 #67
annika.dk>>
Tag lige en slapper!!!
Jeg er ikke bange for homoseksulle eller andre ting som jeg ikke er opvokset med! - og som jeg skriver har jeg ikke noget mod dem - det virker bare unaturligt for mig...
Hvad for nogle dyr er homoseksuelle? (hvordan fungere det?)

delphidaner>> Grunden til jeg ikke kan lide når to af ens køn kysser er nok jeg aldrig har kendt en homoseksuel...
Avatar billede annikadk Nybegynder
06. juni 2001 - 12:05 #68
*gg*
SLET ikke ment sådan..
tænkte nu mere på de personer der bl.a medvirker i sådanne programmer, og har den holdning *ss*

derfor var der afsnit (omend den kan misforståes) da det var \"overstået\" lige det der. *ss*
Avatar billede hobbez Nybegynder
06. juni 2001 - 12:09 #69
tdaugaard >>

Tilbage til ytringsfriheden:

Jeg tror ikke på, at folks holdninger ændrer sig, hvis man fratager dem muligheden (rette til) at ytre sig.

Og jeg vil da 100 gange heller vide hvem der er racister - også i ekstrem grad - ved at de får muligheden for at ytre sig.

Det der er vigtigt at huske er, at ytringsfrihed IKKE er ensbetydende med, at jeg SKAL lytte.

Problemet med talkshow som det der startede tråden er at de har fokus på ekstremerne - for at få seere. De færreste af os ville URL\'en http://www.godhatesfags.com hvis det ikke var for showet.

Kunsten er MÅSKE at lade være med at kigge på hverken show eller websted?

Hvor mange gange har vi ikke set og hørt om fanatikere og ekstremister? De bliver eksponeret i helt urimelig grad.

Jeg kan selv huske at jeg et par gange har fået slået over på programmer med fanatikere og ekstremister, men jeg KAN ikke huske at jeg nogensinde har set et program om EKSEMPELVIS en homoseksuel der fortalte hvordan han/hun sprang ud, hvilke problemer det gav, og den lettelse vedkommende måtte have følt.

Og jeg tror altså der er flere homoseksuelle end der er ekstremister.

/Rob
Avatar billede delphidaner Nybegynder
06. juni 2001 - 13:03 #70
xenophobia >> Det kan godt være, at det er fordi du ikke kender nogle, som du ved er homoseksuelle (vi kender alle nogle, der er homoseksuelle). De fleste af dem, jeg har sprunget ud overfor, har også bedre kunne forholde sig til (og dermed acceptere) homoseksualitet, når de kender en, der er homoseksuel.

hobbez >> Netop! Det er ekstremister, som medierne kører på, for at få seere, og det er på bekostning af minoriteterne. Pædofile kan da være flinke mennesker ligesom og andre, men det giver medierne bare ikke udtryk for. Nogle af jer har nok set (jeg så det ikke) dengang DR1 sendte Fjenden flytter ind, hvor 2 kristne mennesker flyttede ind i hos nogle bøsser. De bøsser var meget ekstreme og eksotiske, og havde eget spankingrum, osv (kilde: http://www.gay2k.dk/ie/english/suggested.html). Sådan et lille udsnit er ikke repræsentativt, så det går ud over hele flokken. Dette eksempel var om homoseksualitet, men princippet er det samme for alle minoriteter.
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
06. juni 2001 - 20:03 #71

Fordomme mod homoseksuelle florerer i bedste velgående, også i vores samfund anno 2001, hvor vi ellers tillader homoseksuelle at indgå registrede partnerskab.
Vore politikere anerkender det ene, men vil ikke gå linen ud, og f.eks anerkende, at de får lov at være forældre.
Jeg er opvokset i en familie, hvor min onkel sprang ud i midten af 70\'erne og flyttede sammen med en mand. Jeg har en del lesbiske veninder, men måtte da lige selv sluge en kamel da min datter kom hjem og præsenterede sin nye kærerste, som var en pige..*S*

Men homoseksualitet er jo ikke bare sex eller en seksuel afart, det handler om KÆRLIGHED mellem mennesker af samme køn, det virker som om, at der i medierne er mere fokus på den seksuelle del af forholdet, og det er trist.

Jeg mener, at alle seksuelle afarter, der foregår mellem VOKSNE mennesker er OK, så længe de er enige om det. (hvilket lige tilsidesætter de pædofile, da den pædofiles ønskede partner ikke er hverken voksen eller enig i det der sker!!!)

/Jean
Avatar billede delphidaner Nybegynder
06. juni 2001 - 20:12 #72
sanne >> Helt enig i det du siger. Seksualitet handler ikke kun om sex (som mange fejlagtigt tror), men også om kærlighed og forelskelse.

Btw: vidste I godt, at Danmark var det første land i verden, der indførte registreret partnerskab. Det er ikke engang ret mange årtier siden, vistnok engang i 70\'erne.
Avatar billede padde Nybegynder
06. juni 2001 - 20:31 #73
Næsten alle former for seksualitet kan virke krænkene på nogle mennesker... ligesom man ikke vælger sin seksualitet, tror jeg heller ikke man vælger hvad man finder krænkene.
Jeg er eks. teoretisk meget frisindet, og tillader næsten alle former for \"afvigelser\", men i praksis er jeg forfærdelig blufærdig, og er ikke vild med at se overdrevet kysseri på gaden - home- eller hetroseksuel :)

Jeg troede ellers de kom på mode i 80 erne :) - Bøsser altså :)
Avatar billede ezzuk Nybegynder
06. juni 2001 - 21:29 #74
mens de hørte duran duran. sorry :-)