Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
10. august 2007 - 11:08 Der er 7 kommentarer

Problem med PCI-E kort

Hej,

Jeg har en computer med et ATI Sapphire bundkort med noget vandkøling på. Det grafikkort, som sad i computeren er brændt sammen og derfor har jeg anskaffet mig et nyt PCI-E grafikkort.

Der sidder to PCI-E slots på bundkortet og der er sådan et dummy-kort der passer i et af slottene. Der er bare overhovedet ikke noget billede på når jeg sætter kortet i, men hvis jeg prøver kortet i en anden computer virker det helt fint.

En anden underlig ting er at hvis jeg sætter et normalt PCI grafikkort i et af de normale slots, så kommer der billede på med det samme.

Er der nogen, som har et godt forslag til hvad jeg skal prøve at gøre?
Avatar billede peet-49 Novice
10. august 2007 - 11:22 #1
Tjek om pci-e er enablet i bios.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. august 2007 - 11:23 #2
Kan du heller ikke se til at komme i bios? Hvis du kan, så gå ind og slå onboard
grafikkortet fra.
Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
10. august 2007 - 11:28 #3
Det kort, som sad der i forvejen var også et PCI-E kort.

Der er ikke noget onboard grafik på dette bundkort
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
10. august 2007 - 11:35 #4
Det kan være det PCI-e slot der er brændt af.. Har du prøvet at sætte kortet i det andet slot?
Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
10. august 2007 - 11:43 #5
Det kan jeg ikke lige huske, men prøver lige det.
Avatar billede peet-49 Novice
10. august 2007 - 11:53 #6
På nogle kort skal der et strømstik på.
Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
10. august 2007 - 11:55 #7
Det er der ikke på det nye. Jeg har lige prøvet det andet slot, men det sker der heller ikke noget som helst ved.