Avatar billede webnoob Nybegynder
10. august 2007 - 19:04 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Logon script til netværk med DC på win2K3 virker ikke.

Nu skal der ske noget, jeg har i lang tid haft et netværk hvor jeg har måtte mappe diverse netværksdrev til brugerne på netværket.

Jeg mener selv jeg har gjort det hele rigtigt, men det virker bare ikke, er der en der gider og guide mig igennem det så jeg kan se om det er mig der går det forkert eller om det er noget andet der er galt.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2007 - 20:58 #1
har du lavet logonscriptet med en GPO ?
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2007 - 21:05 #2
det er klienterne der skal have mappet et delt drev ikke ?

i domænet, opret en GPO der mappper med kommandoen,  net use Z: \\ip\deltdrev
Avatar billede strych9 Praktikant
10. august 2007 - 21:31 #3
Kig dine event logs igennem. Hvis der er fejl i sektionen for File Replication Service skal du tage dig af dem.
Skriv net view \\computernavn og se om det er en SYSVOL share.

Check eventuelt også min fine lille artikel her ;P
http://www.it-bruger.dk/doku.php?id=nar_group_policies_ikke_virker_som_de_skal
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2007 - 22:32 #4
fornuftig gennemgang strych9  ;)
Avatar billede webnoob Nybegynder
11. august 2007 - 01:43 #5
det er uden GPO, er det lettere med GPO?
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2007 - 12:03 #6
det er vel en smags sag,  jeg synes det er MEGET lettere....
Avatar billede webnoob Nybegynder
11. august 2007 - 14:04 #7
hvor kan jeg får GPO?
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2007 - 14:19 #8
Øh...  du skriver at du har en DC (domæne controller) med 2003.
Så jeg går ud fra at du har et AD domæne,  hvis du går ind i "active directory users and computers"  her kan du oprette et GPO.

Er det sort snak for dig ?  for så skal jeg lige have fundet en noget mere simpel guide frem til dig som du kan benytte dig af.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2007 - 14:20 #9
Quote "Øh...  du skriver at du har en DC (domæne controller) med 2003.
Så jeg går ud fra at du har et AD domæne,  hvis du går ind i "active directory users and computers"  her kan du oprette et GPO.  Quote end.

lidt dårlig formuletet,  og rette UDELUKKENDE for ikke at blive "drillet"  ;o)

Du HAR et AD hvis du har en dc.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
11. august 2007 - 15:17 #10
Jeg har da donwloadet GPO en gang før inde jeg kunne bruge det.

Men så lad os bare sige jeg har hvad jeg skal bruge, hvordan tildeler jeg så mit netværksdrev, jeg har lavet et script, MEGET simpelt, men det er der.

Hvad skal jeg gøre ???
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2007 - 18:28 #11
hvad i alverden mener du med at du har "downloadet" gpo ?    Det bliver du lige nød til at uddybe lidt ?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
11. august 2007 - 20:46 #12
skal man ikke installere noget for at kunne bruge GPO?
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2007 - 21:05 #13
ikke hvis du kører i et domæne....
jeg finder lige en grundlæggende guide til dig.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2007 - 21:09 #14
det findes så ikke lige,  jeg ser om jeg kan få tid til at lave en lille hurtig guide til dig i løbet af i morgen.
Avatar billede strych9 Praktikant
11. august 2007 - 21:16 #15
Du er velkommen til at smide den på it-bruger.dk henrik svendsen ;P
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2007 - 21:27 #16
Jeg tænkte på at lave den som en video,  men lad os nu se.
I så fald, skal jeg bare lave et Download hvor du så kan hente filen og smide den op ?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
11. august 2007 - 21:54 #17
kan du ikke bare forklar mig hvad jeg skal gøre?
Avatar billede strych9 Praktikant
11. august 2007 - 22:05 #18
Det er en wiki.. Så alle registrerede brugere kan oprette og redigere sider som de vil.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2007 - 22:31 #19
thomasmyg,  simpelt svar = Nej.
Det er for kompliceret til at jeg kan skrive det forståligt her,  det er desuden meget hurtigere at lave på en video.

strych9 :  yep det så jeg,  men jeg må indrømme at jeg ikke aner hvordan jeg retter / poster '( og har heller ikke lige læse guidem ;o)
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2007 - 13:55 #20
ok,  jeg har ikke haft den ønskede tid til rådighed, så jeg har lavet en hurtig guide med billeder.

har du problemer med at forstå hvad der menes, så skriv igen, så finder vi ud af det.
:o)

http://edbvideo.dk/GPO.pdf
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2007 - 13:56 #21
dårligt link,  prøv lige det her  ;o)    http://edbvideo.dk/GPO.pdf
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
13. august 2007 - 14:03 #22
jeg har ikke den mappe der hedder Mapped Drive OU
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2007 - 14:10 #23
nej, det er en jeg har oprettet.
Du har alle dine computere i "computers" går jeg ud fra.
Hvis du kun ønsker at det er "nogle" der får mapped et drev, skal du højreklikke på dit domæne og vælge Create Objective Unit.

Derefter skal du flytte de brugere og computere som skal påvirkes (mappe et drev) af Gruppepolitikken, ind i denne OU.

Er det ALLE i domænet der skal have mappet det delte drev, så kan du højreklikke på domæne.local  (eller hvad det nu hedder)  og vælge egenskaber.

Herefter følger du guiden fra side 4 og frem.

Vil du være helt sikker, så skal jeg gerne guide dig igennem det via telefonen, og fjernsupport så jeg kan se hvad du laver...
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2007 - 14:17 #24
alternativt  www.hitserver.dk
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
13. august 2007 - 14:19 #25
nu er jeg en privatperson så jeg har ikke uanede mængder af penge, jeg øver mig bare og hygger mig med det.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2007 - 14:27 #26
ok,  jamen jeg skal gerne vise dig det over messenger fjernsupport, uden regning ;o)
MEN det kan først blive engang i aften....
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
13. august 2007 - 14:31 #27
ok det vil jeg gerne
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2007 - 14:39 #28
du kan pt tilføje mig til messenger, så skriver jeg til dig i aften når jeg får en ½ time ledig.
hfsvendsen [ad] mail.dk
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2007 - 23:26 #29
logon scriptet skal ligges i NETLOGON og profilerne tilknyttes scriptet.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
14. august 2007 - 21:39 #30
ok takker.