Avatar billede tachoo Nybegynder
13. august 2007 - 11:17 Der er 7 kommentarer

Dell og hardware

Hej jeg har hørt at hvis man høber en dell computer (stationær) så kan man kun købe hardware fra dell af hvis man ønsker at opgradere sin maskine er det rigtig?

og gælder det også for harddiske?
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
13. august 2007 - 11:23 #1
Tror ikke det gælder for harddiske, men du bryder så vidt jeg ved garentien så snart du åbnerne kabinettet
Avatar billede area48 Nybegynder
13. august 2007 - 12:06 #2
Jeg har selv en Dell maskine og har ikke oplevet problemer med at installere hardware fra andre producenter.
Det er ganske standard...
Avatar billede egr_sli Nybegynder
13. august 2007 - 12:32 #3
du kan selvfølgelig godt selv putte evt en ny harddisk i hvis du vil, uanset mærke eller producent, men med hensyn til garanti ved jeg ikke om den brydes af den grund.
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
13. august 2007 - 12:40 #4
Min kammerat skulle have skiftet bundkort og da vi skulle åbne det stod der på en lap at når man åbnede kabinettet røg garentien, det betød så heller ikke så meget for det bundkort der sad i var formet efter kabinettet og ikke omvendt, altså ATX med diverse "udbygninger" :)
Avatar billede tachoo Nybegynder
13. august 2007 - 13:07 #5
ok. det er lige meget med garentien, for det er en gammel maskine som jeg har fået uden harddisk. så garanti er ligemeget.
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
13. august 2007 - 13:28 #6
Så skulle det ikke været et problem :)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
13. august 2007 - 15:22 #7
Jeg mener det var tilfældet i gamle dage,at dell ikke var kompatibelt med mange hardware producenter.De fik en del kritik for det,og har siden sadlet om på det område.