Avatar billede dansekongen Nybegynder
15. august 2007 - 19:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formatering af Harddiske

Hej eksperter, min computer har 2 harddiske en som er delt op i C: + D: og en H:  jeg kunne godt tænke mig formatere det hele, men når jeg højre klikker og vælgere formater kommer denne meddelelse "Dette drev kunne ikke formateres. Afslut alle programmer, der benytter dette drev, og kontroller, at indholdet af drevet ikke vises i et vindue. Prøv derefter at formatere igen." Jeg synes selv jeg har lukket det hele, hvad gør jeg?`

på forhånd tak :-)
Avatar billede nemlig Professor
15. august 2007 - 19:25 #1
Disken er sansynligvis skrivebeskyttet af Windows.
Jeg plejer at boote på Windows-installations CD'en, hvorfra jeg kan formattere, partitionere m.m.
Avatar billede dansekongen Nybegynder
15. august 2007 - 19:32 #2
kan man også det fra Windows Vista
Avatar billede nemlig Professor
15. august 2007 - 20:04 #3
Det er jeg ret overbevist om.
Installations CD'en giver vel netop mulighed for at boote (det kunne være en ny PC, hvor harddisken er uformatteret). Det virker også, selvom der er installeret programmer på harddisken.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2007 - 21:57 #4
JA DET KAN DU FRA VISTA CDEN
Avatar billede hcma Novice
15. august 2007 - 23:51 #5
dansekongen >>  du får større chancer for hjælp, hvis du opretter dit spørgsmål i den rette kategori  (denne her er forbeholdt generelle ting vedr. eksperten.dk)

læg selv et svar her og accepter det.  opret deretfer et nyt i katagorien Windows XP eller Vista
Avatar billede dansekongen Nybegynder
29. august 2007 - 22:18 #6
ok