Avatar billede octo Nybegynder
16. august 2007 - 00:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg nemmest en cd-liste?

Hey experter ;)

Jeg har godt 600+ cd'er jeg godt vil have listet.

Altså sat op på en brugervenlig måde som også er nem at redigere i.
Jeg har købt en kasse med plads til 650 cd'er i plastiklommer og vil derfor gerne have en fil/program på computeren der har mine cd'er listet så det er hurtigt og nemt at se hvor de er i kassen.

Nogen der har nogle programmer/idéer de vil dele?
Tænkte på bare at lave det i word eller excel men hvordan skulle det så gøres?

Mvh. Chris
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. august 2007 - 00:35 #1
Access, brug formularer, det er nok det nemmeste. De laver en database og en GUI
Avatar billede mugs Novice
16. august 2007 - 06:12 #2
Excel er nok det nemmeste - Men det bliver en meget flad database uden de store muligheder. Så jeg er enig med drgonzo, at Access nok er det bedste program til en sådan opgave.

Jeg lavede for nogle år siden et undervisningsprogram netop med en CD-samling som eksempel. Det må du gerne få, blot læg din e-mail. Det er langt fra færdigt, men kan måske give dig et skub i den rigtige retning.
Avatar billede octo Nybegynder
16. august 2007 - 18:17 #3
Tak for svaret begge to.

Mugs>> Ville jeg være meget glad for: pucken@gmail.com

Husk at poste et "svar" så i kan få point!

Mvh. Chris
Avatar billede mugs Novice
16. august 2007 - 18:36 #4
Filer er sendt.
Avatar billede mugs Novice
22. august 2007 - 04:32 #5
Tak for point - Har du spørgsmål vender du bare tilbage :o)