Avatar billede hilfe Nybegynder
16. august 2007 - 14:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken RAM skal jeg vælge til min bærbar?

Hejsa.

Jeg har en bærbar med 2x512 MB ram. Det kunne jeg godt tænke mig at ændre på, da jeg syns min computer køre langsom (har vista).
Nu er spørgsmålet hvilken slags ram jeg skal vælge...
Har tænkt mig at udskifte den ene af de 512 MB ram-kort med en 1GB ram. Eller måske dem begge. Kan man godt det bare sådan uden videre, og er der noget jeg specielt skal være opmærksom på?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede gf400 Nybegynder
16. august 2007 - 14:47 #1
Har du hented alle vista updateringer, de har nemlig lavet nogle gode nogel på det sidste
Avatar billede hilfe Nybegynder
16. august 2007 - 14:50 #2
ja det har jeg. Min computer er sat til at hente dem automatisk ;)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
16. august 2007 - 15:06 #3
Hvilken bærbar har du?..
Avatar billede hilfe Nybegynder
16. august 2007 - 15:08 #4
En Packard Bell (EASYNOTE MX36-V-019)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
16. august 2007 - 15:44 #5
Den er skam istand til at køre med 2x1024 ddr2 som max,så der skulle ikke være nogle problemer med at opgradere.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
16. august 2007 - 15:45 #6
Iøvrigt en god ide at have mere end 1 gb i vista,den er jo som bekendt sulten ;)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
16. august 2007 - 16:04 #7
Husk lige at tjekke om dine gamle ram er ddr2 også,det går nemlig ikke at blande ddr og ddr2 ram sammen.Hvis du skulle vælge at invistere i en blok af gangen.
Avatar billede hilfe Nybegynder
16. august 2007 - 16:17 #8
Er det ligemeget hvilket firma det kommer fra? Kan jeg f.eks. godt vælge den her: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=375323
Avatar billede corleonedk Nybegynder
16. august 2007 - 18:34 #9
Den understøtter op til 667 MHz så de er gode nok.
* SO-DIMM (Small Outline Dual Inline Memory Module), 2 banks.
* Supports 2 GB RAM (max.), using 1 GB DDR2 SO-DIMMs.
* DDR and DDR2 Support, DDR Speeds up to 400 MHz, DDR2 Speeds up to 667 MHz.
Avatar billede hilfe Nybegynder
17. august 2007 - 22:37 #10
Jeg takker for din vejledning;-)