Avatar billede hy Nybegynder
18. august 2007 - 22:19 Der er 6 kommentarer

Åbne 97 i 2002

Jeg prøver at åbne en 97 db i access 2002, noget af det er OK men i nogle notat og tekst kolonner går det galt, der kommer noget mærkelig tekst f.eks. "TX01& ,  *X! 0 .            R@$  &D@2V)H("A&.B!3<"!-($X@1B!O.." o.s.v.

Hjælp!!!!!!!

hyde
Avatar billede halifax Nybegynder
19. august 2007 - 13:19 #1
Microsoft har ændret format i databasen i de to versioner. Håber du har gemt en kopi af 97-filen i tilfælde den igen skal bruges i Access97.

Jeg mener du først med 2002 skal have 97-filen konverteret til 2002 format og at det kan gøres fra Access 2002. Herefter skulle den kunne indlæses i 2002.

Jeg ved ikke en masse om databaser,men har været i en lign. situation, hvor en bekendt foretog konvertering for mig.
Avatar billede hy Nybegynder
19. august 2007 - 16:47 #2
Hej hailfax

Det har jeg prøvet men uden held :-(
Avatar billede halifax Nybegynder
19. august 2007 - 22:36 #3
Du ved bedst selv hvilke fejl og fejlmeddelelser, du har oplevet. Der findes en del om det på nettet, og du kan nok bedst selv finde det, der kan hjælpe dig. Prøv i Google med denne søgetekst access to access 2002 (også kaldes Access XP).

Der fremkommer fx. denne artikel fra MS
Cannot open or convert an Access 97 or Access 2000 database in Access 2002, in Access 2003, or in Access 2007
http://support.microsoft.com/kb/310937

- men som sagt, der er en del andre og du er nok nødt til at se en del af dem igennem. Til du forhåbentlig finder løsningen, uden at din 97-database fil er blevet ødelagt.
Avatar billede halifax Nybegynder
19. august 2007 - 22:37 #4
- søgetekst i Google skulle være: access 97 to access 2002
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
22. august 2007 - 13:56 #5
Jeg går ud fra, at du har prøvet at reparere og komprimere databasen(?)

Hvis det ikke er en voldsom stor database, og du har tænkt dig at konvertere til nye Access, var det nemmeste måske at eksportere tabellerne til Excel?
Avatar billede hy Nybegynder
22. august 2007 - 15:49 #6
Jeg har nu fået at vide at den er krypteret med noget der hedder DBscripter, et program der er tre til fire år gammel, er der nogen der kender den??