Avatar billede yaffar Nybegynder
19. august 2007 - 15:23 Der er 13 kommentarer

Hvordan finder jeg RPM på min HDD

Er i tvivl om hvor mange RPM min harddisk spinner med. Hvordan finder jeg ud af det uden at kigge på fakturaen? Jeg kører med Vista.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
19. august 2007 - 16:05 #1
Den kører sikkert med 7200 rpm. Det gør de fleste. Du kan desuden finde ud af det ved at besøge producentens website og se hvad der er at fortælle om sagen.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
19. august 2007 - 16:08 #2
Hvis det kniber med at huske hvad der sidder i maskinen kan http://www.gtopala.com/ hjælpe dig. Hent og installer SIW og du vil finde ud af mere omkring din maskine end du har brug for.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2007 - 16:27 #3
Er der tale om en notebook, og det er Asus, kører disken 5400 rpm.
Avatar billede hjulet Nybegynder
19. august 2007 - 16:29 #4
Hvis det er en bærbar, kører den mest sandsynligt med 5400 rpm, men ellers har hottadpole ret i at det nok er 7200 rpm.
Du behøver ikke installere noget program for at se hvad disk det er, bare højreklik på drevet under denne computer og vælg egenskaber, så vil der under fanebladet hardware stå navn og model på disken, det slår du så op på producentens hjemmeside, eller på google.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2007 - 16:33 #5
siw kan ikke direkte fortælle hvad rpm din hdd kører med, men start siw, gå i storage devices og fortæl os hvad fabrikant og model din harddisk er, så kan vi finde ud af det.
Avatar billede marraffay Nybegynder
19. august 2007 - 21:54 #6
Jeg har erhvervet mig en Zepto, dvs en jeg selv har konfigureret. For at gøre en lang historie kort skulle jeg have haft en 7200rpm i maskinen og ikke en 5400rpm som var i den oprindelige maskine. Jeg kører med Vista. Og på fakturaen står der 5400rpm men i diverse mail udvekslinger med Zepto fandt vi ud af at der skulle en 7200rpm i istedet for. Derfor dette spørgsmål.

Ps. Jeg er den oprindelige stifter af denne tråd, blev nød til at oprette nyt log-in da jeg havde glemt mit pass for kontoen "yaffar"
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2007 - 22:14 #7
http://www.eksperten.dk/sendinfo.phtml

Og så lukker du den nye bruger :)
Avatar billede marraffay Nybegynder
20. august 2007 - 00:37 #8
Igen - for at gøre en lang historie kort - så har jeg ikke brugt den email hvor Eksperten sender mit kodeord til. Så min mail er blokket. Jeg har åbnet ny email og ny account her istedet for. Stadig ingen der kan hjælpe med mine RPM?
Avatar billede marraffay Nybegynder
20. august 2007 - 01:06 #9
Jeg har fundet ud af det folkens. Det var en 5400rpm. Slog modelnummeret op nettet, som jeg fandt under enhedshåndtering.
Avatar billede hjulet Nybegynder
20. august 2007 - 14:05 #10
ja men det var jo også netop det vi har skrevet til dig at du skulle...
Avatar billede marraffay Nybegynder
20. august 2007 - 14:33 #11
Ja, my bad, men da der blev skrevet producenten herinde troede jeg I mente Zepto. Og det ville ikke give den store mening. Men tak for hjælpen allesammen.
Avatar billede hjulet Nybegynder
20. august 2007 - 16:20 #12
Helt ok :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. august 2007 - 20:39 #13
Træls at mail er blokeret - men opret spørgsmål i coadmin kategorien, så kan de ændre din mailadresse, så du kan logge ind med korrekt bruger og få lukket her + deaktivere marraffay brugeren som jo er ulovlig :)