Avatar billede thecaveman Nybegynder
20. august 2007 - 19:35 Der er 9 kommentarer

Hvordan sletter jeg Vista ?

Jeg er så træt af Vista som jeg ikke kan få til at samarbejde med flere af mine ting og programmer, så derfor har jeg besluttet mig til at installere XP pro istedet. Dette volder mig dog en del problemer da der kommer en blå skærm frem hvor der står at computeren er lukket ned pga. evt. virus og for iie at skade computeren.
Min maskine er en Acer aspire E700 med 4 giga ram og to sata 500gB  HDD
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2007 - 19:38 #1
Du starter da blot op på din XP skive taster F6 oh installere drivere når du bliver spurgt - sletter alle partitioner der vedr. Vista - opretter nye partitioner og installerer se evt http://www.helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede arlet Juniormester
20. august 2007 - 19:39 #2
windows xp cd´en i maskinen og så boot op fra den
Avatar billede thecaveman Nybegynder
20. august 2007 - 19:42 #3
Det er når jeg prøver at boote  op fra Xp cd'en den kommer med den fejl :/
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2007 - 19:51 #4
Det lyder ikke rigtigt
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2007 - 21:02 #5
Prøv evt. at downloade og brænde http://www.helgec.dk/unik.iso (skal brændes som bootimage)boot op på skiven - slet dine partitioner - opret nye og formater - derefter installer XP
Avatar billede zesus Praktikant
24. august 2007 - 13:58 #7
Når det med den blå skærm sker for mig(sket 2 gange) er det pga. der er fejl på hdd'en og/eller hdd'en er brændt af. Jeg har været nødsaget til at formatere eller smide hdd'en ud.
Avatar billede zesus Praktikant
24. august 2007 - 15:05 #8
Rettelse. Er lige sket for mig også på min bærbar:P. Ringede og fandt ud af du skal have SP2 på den XP cd du anvender. Og hvis dette stadig ikke virker skal du kontakte din hardware producent. og i dit tilfælde er det acer(samme som mig) og de har deres egen service, så du skal kontakte dem. ( roder selv med problemet PT, men det er svaret;) ) Good Luck!
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2007 - 06:22 #9
Noget nyt ??