Avatar billede krab Praktikant
20. august 2007 - 21:42 Der er 11 kommentarer

setTimeout med url

Hey..

Hvordan gøres dette??..

getd(url);

function getd(url) {
    setTimeout("getd(url)", 2000);
}

Får fejlen: url er ikke defineret.. :(

Den skal altså loope "getd" med samme parameter her gang.!
Avatar billede barklund Nybegynder
20. august 2007 - 21:50 #1
setTimeout(getd, 2000, url);

Mener jeg vist det er :)

--
Morten Barklund
Avatar billede krab Praktikant
20. august 2007 - 21:53 #2
Humm.. Den kommer ikk med fejl nu, men den gentager nu heller ikke funktionen efter 2 sek .. :(
Avatar billede krab Praktikant
20. august 2007 - 21:58 #3
Ingen der kan sådan en lille Javascript funktion ??
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2007 - 22:05 #4
<ole>

function getd(url) {
    alert(url)
    setTimeout("getd('"+url+"')", 2000);
}

/mvh
</bole>
Avatar billede krab Praktikant
20. august 2007 - 22:09 #5
Perfekt.. :D ..,

TRak for hjælpen!

Smid et svaR!
Avatar billede barklund Nybegynder
20. august 2007 - 22:13 #6
Så er det da pænere med en:

setTimeout(function() { getd(url); }, 2000);

Jeg troede bare at javascript-metoden tog samme parametre som actionscript ditto :)
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2007 - 22:40 #7
barklund >> måske, er den pænere i dine øjne (det er vist i øvrigt en yderst personlig holdning) - men den lægger voldsomt op til en hjerneblødning i IE! IE har det med at miste hukommelse ved circular references og closures p.gr.a. dens elendige garbage-collection  ;o)
Avatar billede barklund Nybegynder
20. august 2007 - 22:58 #8
så noget med arguments.callee og gemme ting på funktionen - jeg synes bare ikke om at bruge strenge som funktioner. hverken ved setTimeout, onclick eller tilsvarende.
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2007 - 23:38 #9
Ikke for at være show-stopper, men argumenter i forbindelse med arguments.callee blev deprecated i JS1.4 - og den kan kun kaldes indefra funktionen selv.

Der er dog flere andre, du evt. kan blande sammen med ... call og apply, f.eks  =)

Jeg er sådan set enig i, at det er en lidt sær konstruktion, setTimeout-metoden har - men den hører jo strengt taget heller ikke med til JavaScript og vedligeholdes derfor heller ikke sammen med dennes reference. Så var den nok blevet ændret  ;o)
Avatar billede barklund Nybegynder
21. august 2007 - 00:01 #10
Argumenter fra arguments.callee blev deprecated? Jeg er ikke helt med? Altså hvis man:

var f = function() {}
f.a = a;

så kan man inde fra f læse fra arguments.callee.a - og det er blevet deprecated?
Avatar billede krab Praktikant
24. september 2007 - 10:16 #11
Svar venligst