Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
22. august 2007 - 12:04 Der er 6 kommentarer

Postfix, kan ikke hente mail

Hej

Jeg har fået et problem, jeg kan lige pluslig ikke komme i kontakt med min mailserver, jeg kan ikke telnette serveren, og jeg modtager ikke mails.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
22. august 2007 - 15:12 #1
Jeg fristes til at spørge om der er et spørgmål gemt i ovenstående, eller om vi ud fra ovenstående skal give dig en løsning på dit problem?
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
22. august 2007 - 15:47 #2
Tror jeg ikke, jeg spørger om i har nogen ideer om hvad det kune være.
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
28. august 2007 - 16:54 #3
Slet ingen der kan hjælpe
Avatar billede inglenook Praktikant
29. august 2007 - 00:23 #4
som fixxxer skriver er det lidt kryptisk hvad du vil have svar paa....  Hvis du ikke kan telnette til serveren: Har du kunnet det indtil for nyligt ? Har du fysisk adgang til serveren ? Hvis ja, er der nogle meddelelser paa skaermen ? Kan du logge ind som root og kigge log filer igennem ? Kom med lidt mere information. Og hvis du har fysisk adgang, proev lige at restarte og post Postfix's log filer herind ....
Avatar billede bingo789 Nybegynder
07. september 2007 - 17:50 #5
Du kan evt. Starte med at se om du kan pinge serveren. Det ville dog være lettere at hjælpe, hvis du kom med lidt flere oplysninger.
Avatar billede inglenook Praktikant
09. september 2007 - 23:15 #6
ravsted-dk, er du kommet videre ... ?