Avatar billede speedy2000 Nybegynder
22. august 2007 - 14:28 Der er 4 kommentarer

Visning af tekst med sideskift med effekt

Jeg skal bruge et script der kan vise en lang tekst i små bidder.

Hvis jeg har en tekst der fylder 3 skærm sider, så skal den dele teksten op i 3 sider og vise dem 1 efter 1.. længden af visningen afhænger af hvor mange tegn der er på siden.
der må gerne være effekt skift, hvis det er muligt (f.eks. fade in og fade out men ikke nødvendigt)

Dvs. teksten den viser må ikke komme ud over 1 skærmstørrelse (1024 x 768).. håber det giver mening :-)
Avatar billede olebole Juniormester
22. august 2007 - 16:59 #1
<ole>

Jamen så deler du vel bare teksten op og lægger den i tre filer. Det kan JavaScript ikke gøre for dig

/mvh
</bole>
Avatar billede speedy2000 Nybegynder
23. august 2007 - 07:46 #2
Ikke helt.. for jeg kender ikke længden på teksten.
den bliver skrevet af brugeren som en slags nyhed der bliver vist på en skærm uden mus og tastatur.
Avatar billede olebole Juniormester
23. august 2007 - 16:12 #3
Så er du nødt til at bede brugeren om at dele den - eller lade teksten stå i ét dokument  :)
Avatar billede speedy2000 Nybegynder
23. august 2007 - 19:32 #4
Jeg har det i princippet til at køre som alm. asp.net side, men så bestemmer jeg også både skrifttype og skrift størrelse.. og tæller linieskift osv.
Det ser bare semi-elegant ud ved skiftene.. kunne selvfølgeligt smide noget ajax.net over det..

Jeg kommer lige tilbage med resultatet hvis det lykkedes.