Avatar billede qufel Nybegynder
22. august 2007 - 21:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Toldregler når jeg handler fra tyskland?

Hej, jeg er på udkig efter nye håndboldsko. Jeg har fundet den ønskede model på en tysk hjemmeside.
Men hvor sikkert er det at handle på tyske sider og kommer jeg til at betale ekstra pga. told?
En der kan fortælle hvordan det helt præcist foregår når jeg bestiller fra tyskland?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
22. august 2007 - 21:52 #1
Hvis du betaler med betalingskort fx Visa, er du rigtig godt stillet, da du så altid blot kan få din bank til at tilbageføre pengene, hvis varen ikke dukker op.

Da Tyskland er en del af EU, skal du betale tysk moms og ingen yderligere afgifter.
Avatar billede qufel Nybegynder
22. august 2007 - 21:54 #2
Ligger de automatisk tysk moms til når jeg betaler?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
22. august 2007 - 21:59 #3
Ja det er ligesom herhjemme - det skal de.
Avatar billede qufel Nybegynder
22. august 2007 - 22:07 #4
tak:) smider du et svar ind?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
22. august 2007 - 22:13 #5
Ja da :)

Læs evt. mere om nethandel her:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=137519&vId=200865
Avatar billede dyrbye Praktikant
22. august 2007 - 22:42 #6
Hvilken sko var du på jagt efter?