Avatar billede drefes Nybegynder
23. august 2007 - 22:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

virtuel hukommelse

fået et par meddelelser når jeg slukker pc seneste par dage

"sidefil for lille ... snart ikke nok virtuel hukommelse .."

Under computeradministration/egenskaber/virtuel hukommelse/skift har jeg værdier på ca 1536mb (størrelse ved start) og 3072mb (maksimal størrelse)

aldrig før ændret på disse ting

der er 1gb ram på pc´en - 100gb ledig plads på hd

hvilket værdier vil i anbefale jeg skifter til fremadrettet for at fortsat at ha rigelig virtuel hukommelse ?
Avatar billede cpufan Juniormester
23. august 2007 - 22:29 #1
lad windows selv styre,
Avatar billede knix Nybegynder
23. august 2007 - 22:37 #2
Kommer an på hvad du bruger din computer til. Hvis du har en applikation som bliver ved med at fylde noget i dine ram (således at virtuel hukommelse udnyttes) kan det ikke direkte bestemmes hvor stor den skal være. Men de indstillinger du har sat den til burde være fint. Hvis du bruger flere tunge programmer m.m. kan du altid ramme den grænse, men ville nok overveje at sætte mindst 2GB ram totalt i selve computeren i stedet for at skrue op for den virtuelle hukommelse.

Undersøg evt. om du har nogle programmer/andet som bruger mere hukommelse end det burde.
Avatar billede cpufan Juniormester
23. august 2007 - 22:45 #3
ja programmer kan æde flittigt,
photoshop er en af de store syndere, men også andre programmer, hvor du har mulighed for at sætte "fortryd" til en højt antal vil tage godt for sig af den virtuelle hukommelse.

men hvis du har masser afplads, og beskeden er der ofte, ville jeg sætte minimum og maximum til den samme maximumværdi der tillades af systemet.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
24. august 2007 - 00:26 #4
Sæt den manuelt til minimum, genstart, undersøg disk ved næste reboot, defragmenter, og sæt den igen til auto. Eller bedre - sæt min. og max. til samme størrelse.