Avatar billede micca Nybegynder
24. august 2007 - 18:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Processor på halv kraft

Hej,
Jeg har en bærbar HP Pavillion ZV5416 som jeg har sat nye ram i og formateret. Desværre har jeg erfaret at min processor nu kun kører på halv kraft. Det er en 3000+ 1600mhz. Jeg har testet den i CPUSpeed og tjekket den i system oh den står til 796 eller der omkring!!!

Jeg har forsøgt at ændre i bios, men der kan jeg ikke få lov til at ændre andet en klokken og datoen og lidt omkring boot.

Nogen forslag til dette problem?

VH
Michael
Avatar billede a1a1 Novice
24. august 2007 - 18:21 #1
mon ikke bare det er for at spare strøm, når den ikke er belastet?
det gør de fleste bærbare ;o)
Avatar billede knix Nybegynder
24. august 2007 - 18:35 #2
Det lyder som noget i den stil, selv flere stationære har den funktion i dag. Når computeren skal bruge de resourcer trykker den lige en ekstra omgang på speederen og skulle gerne kører op til max hastighed.

Hvis du tager et højreklik på "Denne computer" og trykker på egenskaber, hvad står der så under "Computer:"?

Prøv eventuelt at starte en tung applikation/spil og kør CPUSpeed igen. :-)
Avatar billede micca Nybegynder
24. august 2007 - 20:08 #3
a1 du har fuldstændig ret :)

Læg et svar og....

Lidt pinligt.. Tak for det...
Avatar billede a1a1 Novice
24. august 2007 - 20:44 #4
;o)
det var så lidt, jeg kender det godt selv, at man bliver "bange" og glemmer at tænke sig om

;o)