Avatar billede vuffe Nybegynder
25. august 2007 - 21:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

er den god nók?

http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=19292

kunne godt bruge et par kommentarer fra nogle kloge hoveder omkring den maskine her som jeg overvejer at bestille.

Ville jeg få noget ud af at vælge en lid tbedre processor, evt. dual core?

mvh vuffe
Avatar billede knix Nybegynder
25. august 2007 - 22:36 #1
1. Vælg en dual core, no doubt. De er ikke særligt meget dyre for de billigeste modeller, og kan godt mærke forskellen hvis du har gang i flere ting på en gang. Giver dog ikke noget særligt preformance wise i spil, men er alligevel det værd hvis du bruger  teamspeak/skype og andet software i baggrunden.
2. Ville noget vælge et bundkort jeg fra en producent jeg kendte, har ikke rigtigt hørt om Jetway før, og kender ingen der har et.
3. I stedet for 8800GS 320MB ville jeg nok vælge 8600GT/GTS 512MB. 8600GTS/8600GT/8500GT skulle også være understøttet af DirectX10.
4. Hvis du finder andet hardware, så tjek lige at CPU, Motherboard og RAM spiller sammen med FSB, og tjek også lige ved forhandleren at den indbygget PSU som sidder i kabinettet har alt det som skal til, hvis ikke du vil købe PSU'en separat.

Håber det ville hjælpe lidt :)

Remark; forstår stadig ikke helt hvorfor folk gerne vil smide en bunke penge efter et graffikkort, men ingen penge efter resten af det hardware der sidder i spanden. /Shrug. :)
Avatar billede vuffe Nybegynder
25. august 2007 - 23:02 #2
okay tak for svaret =)

jeg tager en 3800+ dual core så, og et msi bundkort istedetfor, det har jeg nemlig haft før, er heller ikk helt try ved det jetway stads ;)

men jeg forstår ikke hvorfor du anbefaler mig at taget et 8600 GTS istedetfor et 8800 GTS. Jeg mener da jeg har set i tests at 8800 outperformer 8600 helt klart. Du kender ikke en side hvor der er et par lækre grafikkort tests ?
Avatar billede knix Nybegynder
25. august 2007 - 23:27 #3
Lige undersøgt det lidt, og ja jeg ville nok vælge det kort ved nærmere eftertanke :)

Troede umiddelbart prisen ville være højere, men ser fornuftig ud. Det eneste problem kan være nogle spil så som oblivion har en stor memory buffer useage, og kan godt have problemer. Dog kun noget jeg har hørt, men aldrig set problemer med det.

Ta' et 8800GTS, prisen er kun 2.195,00 alligevel. :)
Avatar billede knix Nybegynder
25. august 2007 - 23:30 #4
Jeg kan se også på Tomshardware deklare de et 8800GTS OC kort med 320MB for den bedste value/performance.

http://www.tomshardware.com/2007/05/17/performance_value_for_dx10/
Avatar billede vuffe Nybegynder
25. august 2007 - 23:32 #5
okay gutti :)

lige en sidste ting, ved du noget om hvad det der SLi gør og hvor meget det betyder...?
Avatar billede knix Nybegynder
25. august 2007 - 23:35 #6
SLI betyder bare du sætter to graffikkort i din computere og kobler dem sammen ved et bro mellem dem. Kræver dog at du har 2x PCI-E portet på bundkortet som kan tage det, enten 2x 8x/16x porte. For ca. 6 måneder siden var det sådan at du fik ca. en forøgelse på 20-25%, men prisen er dobbelt så høj, plus det det koster at have et ordenligt bundt kort til det. :)
Avatar billede vuffe Nybegynder
25. august 2007 - 23:41 #7
når okay...ar fuck det, det sku ikk så vigtigt alligevel...tak for hjælpen. Kan være jeg lige spørger lidt videre herinde hvis jeg kommer i tanke om noget