Avatar billede vind Nybegynder
27. august 2007 - 13:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar

Jeg skal have mig en ny bærbar, der primært skal bruges til studiet, men samtidig en masse andre opgaver, så jeg vil gerne have noget ordentligt.
Kan I sige noget om nedenstående konfiguration, er det okay?

InspironTM 6400 (N0864007)
Intel® Pentium® Dual Core T2130-processor (1,86 GHz, 533 MHz, 1 MB L2-cache), Original Windows Vista® Home Premium - Dansk

Enhedspris Inkl. moms    kr 7.006,25

Base Intel® Pentium® Dual Core T2130-processor (1,86 GHz, 533 MHz, 1 MB L2-cache)
Original Windows Vista® Home Premium - Dansk
Hukommelse 2048 MB Dual Channel DDR2-hukommelse 667 MHz [2x1024]
Videokort Intel® Media Accelerator 950 Graphics - Op til 256 MB delt systemhukommelse
Harddisk 160 GB SATA-harddisk (5.400 omdr./min.)
Modem dansk - 56.6k V.92 internt modem
Optisk drev Fast, internt 8x dvd+/-rw-drev med software
Trådløst netværk Dell™ Trådløst 1390 802.11b/g PCI-minikort (til Dual Core-processorer)
Gedis Bundle Reference 6400 Ultimate N0864007
Strømforsyning 65 watt vekselstrømsadapter
Bluetooth Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-modul (op til 3 Mbps) med Enhanced Data Rate til Vista
Primært batteri 9-cellet lithium-ion-batteri (85 W/t)
Rabat Money Off 1000 incl VAT
Skærme 15.4" WXGA TFT skærm, (1280x800) med TrueLife™- widescreen

Mange hilsner,
Andreas.
Avatar billede jop... Nybegynder
27. august 2007 - 14:19 #1
Personligt har jeg det slet ikke godt med DELL. Men det er jo nok religion.

har du prøvet at tage et pristjeck på en lignende Toshiba f.eks.?
Avatar billede simlau Nybegynder
27. august 2007 - 17:28 #2
Hej vind

Konfigurationen passer meget fint til det du skal bruge den til.. MEN !

Men Dell er ikke de billigste, og du kan hvis du køber andre mærker også få noget der er lige så godt hvis ikke bedre til mindre penge..

Desuden ville jeg nok købe en professionel bærbar, hvis den skulle slæbes med hver dag, men hvis den mest skal stå der hjemme som arbejds station, kan en "normal" bærbar som den du har fundet godt bruges.

Professionel bærbar er lidt dyrer, det er fx dells latitude eller IBMs T serie, eller Fujitsu Siemens Lifebook..

Her kunne et god bud være:

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1571&osCsid=a74c3e165fae5be05045466734f20434

Forskellen fra den her FS og den dell du har set på er at den FS er meget mere hårdfør  hvis den skal slæbes rundt på hver dag.. Den er dog ikke lige så hurtig og har ikke lige så mange ram og en mindre harddisk.. Man betaler lidt for kvalitet..

Hvis den ikke skal slæbes så meget på ville jeg se på en af zeptos pc'er.. Da de er noget billiger end dell og du får en lige så god bærbar ud af det..

Fx deres 3215w serie..

http://zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=313&notebookid=673

Der kan du få en bærbar med bedre konfigurationer til omkring 400 kr mindre..

Hilsen Simlau
Avatar billede vind Nybegynder
27. august 2007 - 17:59 #3
tak for jeres hjælp, det var meget lærerigt!
Smid et svar.

Andreas.
Avatar billede simlau Nybegynder
27. august 2007 - 19:47 #4
Det var så lidt..

Du kan jo bare skrive igen hvis du har brug for merre hjælp..

-simlau