Avatar billede rullemarie Praktikant
27. august 2007 - 14:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

PC til TV, virker ikke optimalt.

Jeg har flere spørgsmål, som jeg gerne vil have hjælp til.

1. Jeg har koblet LCD tv til pc via HDMI kabel, der er ingen lyd på tv'et. Hvad gør jeg forkert?

2. Min pc er en HP Pavillon dv9311eu. Kan jeg optage tv-programmer på pc'en, når tuneren sidder i tv'et. Tv er SONY 40 tommer?

3. Billedet på tv er beskåret lidt i siderne, hvad skal jeg gøre for at få vist det fulde billede?

På forhånd tak for hjælpen
Rullemarie
Avatar billede corleonedk Nybegynder
27. august 2007 - 16:16 #1
Hvis jeg ikke tager meget fejl er det ikke alle grafikkort der understøtter lyd til tv via hdmi.

Nej det kræver et tv kort for at kunne optage.

Hvis billedet hele tiden er beskåret er det en forkert opløsning du køre,der skal du i manualen til dit LCD og se hvilken opløsning der er optimal.Hvis det kun er ved film visning er det ikke alle media players der er lige gode til at vise fullscreen,så kan du evt prøve VLC player den er god til det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. august 2007 - 21:13 #2
Hvis du skal have lyd via HDMI kræver det:
1. at HDMI er indbygget på grafikkort - ikke via HDMI adapter.
2. at grafikkort under sound pass through.

Langt de fleste lydkort (ogsdå onboard) har udgang til lyd via phono - er dette en mulighed?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
27. august 2007 - 21:56 #3
Ja mente nok der var noget om snakken,takker for forklaringen john:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. august 2007 - 22:10 #4
Anytime :)
Avatar billede rullemarie Praktikant
28. august 2007 - 08:44 #5
HDMI er indbygget på grafikkortet.
Men jeg er stadig lidt lost.

Rullemarie
Avatar billede corleonedk Nybegynder
28. august 2007 - 15:29 #6
Ja rullemarie HDMI er almindeligt nok,det understøtter de fleste grafik kort idag.Men det er john´s punkt nummer 2 der er gældene for om kortet kan levere lyd til fjernsynet.Det skal fremgå af kortets manual om det kan det,og det er langt de fleste ikke i stand til.Det er en almindelig årsag til forvirring hos mange forbruere,der som dig troede at det kan man med HDMI i almindelighed.HDMI er et udtryk for billedkvaliteten som det er i stand til at overføre.
Avatar billede rullemarie Praktikant
29. august 2007 - 08:47 #7
Tak for hjælpen, jeg må finde en løsning på et eller andet tidspunkt

MVH
Rullemarie
Avatar billede xpy Nybegynder
06. september 2008 - 16:28 #8
Jeg har samme problem som rullemarie men forstår ikke helt dine svar john... Jeg har lige købt et Sony40v4210 lcd tv og jeg kan ikke få lyden over.. Jeg har også købt et hdmi kabel og når så tilslutter det kommer skærmen godt nok over men ingen lyd. Jeg ved ikke en fandens masse men et hdmi kabel skulle gerne kunne overføre lyd.. så hvad gør jeg..

På forhånd tak for hjælpen..
Avatar billede vejmand Juniormester
06. september 2008 - 16:35 #9
xpy >> ".. så hvad gør jeg.."

Til en start vil det nok være en god idé at oprette dit eget spørgsmål.
Dette spørgsmål er lukket for over et år siden!  :-)
Avatar billede xpy Nybegynder
06. september 2008 - 16:48 #10
lol havde ikke set det..... havde kun set på datoen:)
Avatar billede soenderskov Seniormester
30. december 2008 - 11:40 #11
er det blevet løst??
ellers ved jeg hvordan du får det...
Avatar billede rullemarie Praktikant
03. januar 2009 - 08:15 #12
Sonderskov.

Hej jeg har ikke fået det løst, så hvis du har et forslag vil jeg meget gerne høre.

Rullemarie