Avatar billede superlaser Nybegynder
28. august 2007 - 16:42 Der er 6 kommentarer

2 netværk til og snakke samme

det fordi vi har 2 Internet tilstluninger i huset, og 2 routere hver kører jo så med deres ip den ene kører

Router1: 192.168.1.XXX

router2: 10.0.0.xxx

jeg kan ikke se de computere hver for sig på netværket er det fordi Ip er uden For Rækkevide eller hvordan gør jeg ?

der kører 6 computere på router1

og 2 computer på router 2

hvordan får jeg dem til og kunne se hinanden over netværket ?
Avatar billede morhan Novice
28. august 2007 - 17:35 #1
Er kabel fra lan til lan mellem de to routere?

Det nemmeste er nok at ændre adressen på en af routerne, se de begge ligger i samme ip netværk. Gatewayadressen bestemmer hvilken router pcen benytter, når den skal på internettet
Avatar billede superlaser Nybegynder
28. august 2007 - 18:30 #2
hvis jeg bar kunne ændre begge ti smme ip ca så var der jo intet poblem men det kan jeg ikke som beskrevet

der er 2 internet opkoblinger og det skal der live ved md og være og 2 forskellige ips
Avatar billede morhan Novice
28. august 2007 - 18:43 #3
Du kan godt ændre ip adressen på indersiden, uden at ændre den på ydersiden.

Hvis den ene har 10.0.0.1 og den anden 10.0.0.254, og de kobles sammen, så har du et fælles netværk med to helt forskellige udgange til interttet. Hvilken udgang en klient skal benytte, bliver bestemt af dens gatewayadresse
Avatar billede superlaser Nybegynder
29. august 2007 - 06:23 #4
jamen jamen jamen hør nu!!

Den ene Router har med Internetet tilgivet en ip fra Isp der hedder 192.168.1.xx

mens router 2 får tildelt fra isp 10.0.0.xxx fra
Avatar billede morhan Novice
29. august 2007 - 11:53 #5
Jeg hører dig, og det er ikke sådan en almindelig bredbåndsrouter virker. Den har to interfaces. På ydersiden får den tildelt ip fra udbyderen, mens den er bestemt af den lokale administrator på indersiden.
Avatar billede morhan Novice
29. august 2007 - 11:55 #6
Med mindre du forsøger at sige, at udbyderen har låst din router, så du ikke kan administrere den