Avatar billede sjoske Novice
29. august 2007 - 18:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

USB virker ikke.

Hej eksperter derude.

Jeg har set at der er en hel del tråde om USB der ikke virker, men ingen af dem har kunnet hjælpe mig.

Mine USB-porte virker ikke, når jeg tilslutter f.eks. webcam eller USB-stick.
Derimod er der ingen problemer, når jeg tilslutter noget med egen batteriforsyning, f.eks. digitalcamera eller MP3-afspiller.

Problemet er opstået indenfor de sidste 2-3 uger.

Som sagt har jeg prøvet diverse løsninger fra andre tråde om nettop dette emne.

Mit bundkort er et ASUS P4P800 SE
Avatar billede egr_sli Nybegynder
29. august 2007 - 18:53 #1
Har du prøvet at installere driverne til dit bundkort igen?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
29. august 2007 - 18:55 #2
Gå evt ind i kontrol panelet -> Enhedshåndtering -> Universal Serial Bus Controllers (USB) og se om der står nogle fejl eller noget. Jeg tilsluttede engang sådan et joystick til min pc, og på en eller anden måde fik jeg slettet bundkort driveren uden at jeg vidste det, så da jeg startede op igen, var der ingen liv på USB'en. Jeg løste problemet ved at isntallere bundkort driver som sagt.
Avatar billede sjoske Novice
29. august 2007 - 18:57 #3
Vil lige tilføjde at jeg har Windows XP Pro SP2.

Har tænkt på om det kan være et softwareproblem.
Men hvilket har jeg ingen anelse om.

Vil det evt. være tilrådeligt at installere SP2 igen? Bare for at prøve?
Avatar billede sjoske Novice
29. august 2007 - 18:59 #4
Der er ingen fejl i enhedshåndtering.
Jeg har også prøvet at slette alt om USB der, og så genstarte så windows finder dem igen. Men ingen resultat.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
29. august 2007 - 19:59 #5
en nødløsning kunne være at købe en USB hub med egen strømforsyning til 230V, da du siger at USB enheder med egen strømforsyning virker.

men det er selvfølgelig surt at det ikke virker.
Avatar billede sjoske Novice
29. august 2007 - 20:10 #6
Jeg har netop også en USB-hub med egen strømforsyning tilsluttet, men derigennem virker det heller ikke, hvis ikke enheden har egen strømforsyning i form af batteri.
Avatar billede sjoske Novice
02. september 2007 - 13:15 #7
Min egen konklusion er, at det må være min USB-hub der måske har brændt enhederne af.