Avatar billede baard Juniormester
30. august 2007 - 09:04 Der er 2 kommentarer

Fjern formellinie og værktøjslinie i en enkelt projektmappe

Hej

Kan nogen oplyse mig om, hvor vidt man i en enkelt pårojektmappe kan fjerne formellinie og værktøjslinier, uden at det får virkning, når man arbejder i andre projektmapper.

I Word kan man knytte værktøjslinieopsætningen til normal.dot-filen eller en anden .dot-fol, men samme mulighed synes ikke tilgængelig i Excel.

På forhånd tak

mvh
Bård
Avatar billede supertekst Ekspert
30. august 2007 - 22:58 #1
Indsæt følgende kode i den pågældende projektmappe i VBA-vinduet "ThisWorkbook". VBA-vinduet åbnes med Alt+F11. Gem & Luk.

Sub workbook_activate()
    Application.DisplayFormulaBar = False
    Application.CommandBars("Standard").Visible = False
    Application.CommandBars("Formatting").Visible = False
End Sub
Avatar billede baard Juniormester
02. juni 2015 - 21:26 #2
Er ved at rydde op i mine åbne spørgsmål. Jeg har ikke været for god til at få disse lukket, og det beklager jeg.

Hvis jeg indenfor en måned modtager svar fra nogle, som tidligere har skrevet kommentarer til spørgsmålet, vil de få tildelt pointene, Ellers lægger jeg selv et svar så jeg på denne måde kan få spørgsmålet lukket