Avatar billede videodyr Nybegynder
30. august 2007 - 11:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning i word

Hejsa der ude.

Jeg har brug for lidt hjælp til dette problem.
Når jeg brevfletter vil jeg gerne have den til at vis felt "tal" med 2 decimaler. Problemet er bare, når tallet hentes i excel, som er sat til 2 decimaler, viser den 6 decimaler i word.
Jeg har prøver indsætte dette i { MERGEFIELD "tal" \# "0,00"} i word filen, men det virker ikke.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
30. august 2007 - 19:44 #1
Jeg blev lidt småforvirret, da jeg så dit spørgsmål og tænkte: "Det har jeg da lige set/kommenteret." (http://www.eksperten.dk/spm/793191)

Her er flettekoden næsten den samme, som du har lavet den ovenfor. Når jeg skriver næsten, er det fordi, du har angivet dit flettefelt med "" omkring. Det hedder feltet vel ikke? Hedder det ikke bare tal?
Avatar billede videodyr Nybegynder
04. september 2007 - 09:27 #2
Nej det er rigtigt nok.
Men skriver jeg det så her { MERGEFIELD tal \# "0,00"} virker det hellere ikke.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
04. september 2007 - 11:05 #3
Når du siger, at det ikke virker, hvad mener du så præcis? Får du hele tallet med over, får du en fejlkode - hvad?

Du er i øvrigt velkommen til at sende mig din datafil og gerne også flettedokumentet, så kigger jeg på det. Send til lemontree snabelting jubii dot dk
Avatar billede videodyr Nybegynder
04. september 2007 - 21:34 #4
Har fundet ud af det. Fandt noget om det på Microsoft hjemmeside, som løste det.

Nu har jeg bare fået et andet problem.
Når jeg brevfletter låser den jo naturligvis excel dokumentet.
Her kommer problemmet når jeg lukker word dokumentet, er excel dokumentet låst op til 30 min efter, før man kan åbne det igen.
Fejl besked der kommer er "Dokumentet er åben af anden bruger".

Kan man ikke lave om det dette, på en eller anden måde.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
04. september 2007 - 21:36 #5
Det ville være super, hvis du så ville beskrive løsningen. Så kan vi andre også lære noget.

Prøv at lukke Word i stedet for kun at lukke dokumentet.
Avatar billede videodyr Nybegynder
01. september 2008 - 09:19 #6
luk