Avatar billede henrik_r Nybegynder
01. september 2007 - 09:03 Der er 2 kommentarer

Server stopper med at svare på netværket

Hej,

Jeg har det underligste problem, jeg tror snart ikke der er andet at gøre en at skifte serveren ud.

En bambus maskine med 1gb ram og en AMD Sempron processor.

Til at starte med kørte den Windows Server 2003, og brugte onboard netkort. Ofte stoppede den bare med at svare på netværket. Computeren kørte stadig, og man kunne godt bevæge musen. Der var bare ingen forbindelse med netværket.

Herefter prøvede jeg at sætte et PCI 100mbit netkort i, samme problem.

Herefter flyttede jeg computeren til et nyt netværk/ledning/router, installerede Debian linux på den, og stadig samme problem.

Det nyeste jeg har prøvet er at sætte et D-Link gbit netkort i maskinen, og nu er det faktisk blevet endnu værre. Nu går den kold ca. hver anden dag, hvor jeg skal genstarte maskinen. Efter genstart virker det hele som det skal igen.

Er der nogen der har nogen ide om hvad jeg skal prøve? Er ved at være godt desperat for at finde en løsning..

På forhånd tak.

M.v.h.
Henrik Rasmussen
Avatar billede jacobchr Nybegynder
01. september 2007 - 11:35 #1
Hvordan har du opbygget dit netværk ? ( tænker på hvor mange pc'er og hup/switch ) og køre du med giganet eller ? og har du cat6 netkabler ?
Avatar billede henrik_r Nybegynder
01. september 2007 - 12:16 #2
Netværket kører på en Apple Airport Extreme med gigabit. Har ikke cat 6 kabler. Der er ikke andet end 2-3 maskiner på netværket.

Jeg tror ikke det har noget med kablerne eller routeren at gøre, da maskinen også gik kold på det gamle netværk med andre kabler, anden router, og helt andre maskiner på netværket.

Men jeg er åben overfor alle forslag :)