Avatar billede runberg Nybegynder
04. september 2007 - 09:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HD stået af i Raid 0 - Kan data genskabes?

Hej alle

- Så skete det desværre for mig. Min ellers sprit nye WD HD er gået af ved døden. :o(

Disken sad i Raid 0, og den anden disk har det tilsyneladende godt. Mine spørgsmål er derfor meget simpele:

Hvor meget af mit data vil jeg kunne rede ud fra den ene disk, som stadig har det godt - hvis noget overhovedet?

Hvad er mine muligheder, og hvilket program bør jeg benytte?

På forhånd tak!

(Synes ikke at kunne finde den rette kategori, så i mangel af bedre blev det den her)
04. september 2007 - 09:23 #1
NUL. :(
04. september 2007 - 09:25 #2
Der findes programmer der kan genskabe data på et slettet RAID, men det kræver jo at alle diskene virker.

Firmaer som IBAS kan genskabe data.
Avatar billede runberg Nybegynder
04. september 2007 - 09:35 #3
Øv øv øv ... Var desværre godt klar over at mine muligheder ikke er gode.

"Rigtige mænd tager ikke backup .. De græder!"
Avatar billede runberg Nybegynder
04. september 2007 - 16:17 #4
Lukker ...

Smider du ikke et svar?
06. september 2007 - 08:23 #5
Ja, man skal altid tage backup, hvis man har noget data man ikke vil undvære.
Avatar billede runberg Nybegynder
06. september 2007 - 09:43 #6
Yeps .. Det har jeg lært på den hårde måde nu :D