Avatar billede dwj Nybegynder
04. september 2007 - 14:00 Der er 8 kommentarer

Find 5 fejl spil

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan man laver en find 5 fejl spil, altså hvor man har 2 billeder og skal finde de 5 ting der mangler i det ene billede. ?

og evt. hvor det køre på tid, sådan at hvis man siger det tager 2 min. så er man et geni og hvis det tager 10 min for man at vide at man en total klaphat.
Avatar billede w13 Novice
04. september 2007 - 14:13 #1
Du bør nok lave noget i stil med, at der bliver lagt 20 sekunder til, hver gang man klikker et sted, hvor der ikke er en fejl. Ellers kan man jo bare klikke over det hele og løse det på 15 sekunder..
Avatar billede dwj Nybegynder
04. september 2007 - 14:22 #2
det har du helt rat i tak for rådet :) men du ved vel ikke hvordan man laver et sådan system.?
Avatar billede w13 Novice
04. september 2007 - 14:57 #3
Joeh, måske. Men jeg tror ikke, jeg ved det godt nok, til bare lige at give en perfekt opskrift. Altså.. har du programmeret i ActionScript før?
Avatar billede dwj Nybegynder
04. september 2007 - 15:34 #4
ja lidt har jeg programmeret i ActionScript men ikke meget, jeg hade lidt håbet på at der var en der kendte til et link hvor der var en tutorial med find 5 fejl spillet.
Avatar billede w13 Novice
04. september 2007 - 17:38 #5
Skulle der være forskellige billeder med fejl, som den kan vælge imellem? Jeg kender ingen tutorial, men jeg ved, hvordan det teoretisk set skulle laves. Det er dog svært at forklare. Kan du lave en tæller/timer, som du behøvede?
Avatar billede dwj Nybegynder
04. september 2007 - 20:27 #6
det som jeg forstiller mig er at der skal være 2 billeder ved siden af hinanden, men det er kun det ene af billederne som man skal finde fejl på. Nej jeg har desværre ikke lige fundet ud af det med tæller/timeren i nu.
Avatar billede dwj Nybegynder
04. september 2007 - 20:28 #7
har du et bud/eksempel på det er jeg da villig til at smide flere point til dig.
Avatar billede w13 Novice
04. september 2007 - 21:22 #8
Nej desværre ikke. Håbede, du kunne komme lidt længere selv.