Avatar billede jens_32 Nybegynder
05. september 2007 - 13:55 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Slet firma

Under Daglig-generelt, vil vi gerne have et af firmaerne fjernet som vi tidligere har oprettet .... hvordan gør vi det?

Vi C5 4.0 SQL.
Avatar billede rew Nybegynder
05. september 2007 - 14:07 #1
Hej

Prøv at oprette en XAL kørsel med nedenstående kode, DMO skal erstattes af det regnskab du ønsker at slette. HUSK at prøve den af i en test version af C5 først
så du er sikker på den virker som den skal.

#macroload(sql)

INT &i
STR 30 &table

IF BOX(3,'Denne kørsel sletter regnskab DMO, fortsæt ?',2)==1 THEN
    #Loop(&i,1,1000)
        set &table = fileid2name(&i)
        if &table then
            if #DB_File(&Table,File) == 0 then
                print &table
                SET SQLExecute('DELETE FROM '+#SQLTableName2(&table)+' WHERE DATASET = \'DMO\'')
            endif
    end

    SET SQLExecute('DELETE FROM XALUTIL WHERE TYPE = 0 AND DATASET = "DMO"')
    pause
ELSE
    RETURN 0
ENDIF
Avatar billede Broholm Novice
05. september 2007 - 14:14 #2
Eller en XAL kørsel:

#MacroLoad(SQL)
SET #SQLDeleteDataSet('DMO')

Du skal stå i det regnskab du vil slette - ellers virker det ikke.

Jeg kan ikke huske om kommandoen bare "tømmer" regnskabet. Ellers skal du også fjerne de relevante poster i XALUTIL og XALSEQ

-Broholm
Avatar billede dma Nybegynder
05. september 2007 - 20:02 #3
Pas på ikke at slette regnskabet "DAT". Der er visse tabeller som kun ligger i dette regnskab, som f.eks. postnummerkartoteket m.m., men som bruges af alle regnskaber!