Avatar billede larspedro Nybegynder
06. september 2007 - 00:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

deling af netforbindelse fra fysisk maskine til en virtuel XP

jeg har problemer med, hvordan jeg indstiller henholdsvis netforbindelse på min fysiske maskine (vista business), så den giver mulighed for at tildele min virtuelle XP netadgang. Det gælder så også netforbindelse på den virtuelle XP
Avatar billede morhan Novice
06. september 2007 - 01:08 #1
Har du router? Så vælger du bare dit netkort i indstillinger for det virtuelle netkort, så burde det køre

Hvis du ikke har router, skal du vælge NAT.
Avatar billede larspedro Nybegynder
06. september 2007 - 14:49 #2
jeg har en router - og den virtuelle XP viser også, at der er installeret et netkort, men jeg mener ikke, det er det samme, som det fysiske i maskinen.
Jeg prøver dit råd - tak indtil videre.
Skal jeg ikke vælge at dele mit fysiske netkort med andre under alle omstændigheder?

lars
Avatar billede larspedro Nybegynder
06. september 2007 - 14:52 #3
Har jeg overhovedet mulighed for at vælge andet netkort end det foreslåede i den virtuelle XP?
Avatar billede morhan Novice
06. september 2007 - 16:53 #4
Det er ikke inde i den virtulle maskine du skal gøre det. Det er i settings for den virtuelle maskine. Der er et punkt der hedder networking, her bestemmer du hvordan det virtuelle netkort har forbindelse til omverdenen.

Du skal ikke dele netkortet på den fysiske maskine
Avatar billede larspedro Nybegynder
06. september 2007 - 20:14 #5
Halleluja! - Nu forstår jeg det hele.....  det er jo ganske simpelt, men sådan er det jo altid, når man lige ved hvordan!!!
Mange tak for hjælpen - det gør, at jeg tror Vista får en chance hos mig i den fysiske maskine, når jeg nu kan bruge XP i den virtuelle..
Avatar billede larspedro Nybegynder
22. marts 2011 - 10:18 #6
fint tak