Avatar billede shaagerup Nybegynder
06. september 2007 - 21:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Clean reinstall fra Windows selv

Hej,

Jeg står med en server der skal have Windows 2000 Server. Den har SATA-drev, og disse understøttes ikke af W2K. Hvad der gør det værre, er at computeren ikke har en floppy-connector på bundkortet, så jeg kan ikke sætte en diskette med drivers til.

Da jeg hverken har et USB-floppy-drev, og helst heller ikke vil udsætte mig selv for at slipstreame drivers'ne til installations-skiven:

Jeg har en idé om, at man måske kunne
1) installere W2K på en mindre IDE-harddisk
2) inde fra Windows herefter installere SATA-drivers
3) herefter foretage en clean installation af Windows på en SATA-disk, startet inde fra Windows selv.

Er der nogen der ved om dette er muligt, eller er min udvej at gå igang med at slipstreame drivers etc?
Avatar billede snowball Novice
06. september 2007 - 21:38 #1
Ved hjælp af nLite - http://www.nliteos.com/ - eller alternativt DriverPacks - http://driverpacks.net/ - er det nu ellers ret nemt at slipstreame den driver du skal bruge.

Hvis du i forvejen har den nødvendige driver, så er nLite nok lettest. Ellers så har DriverPacks en decideret "MassStorage" driver pakke som sikkert også indeholder den driver du har brug for.

Personligt ville jeg uden tvivl vælge at slipstreame driveren. Det vil være både hurtigere og lettere end din idé.
Avatar billede marky_dk Nybegynder
11. september 2007 - 08:16 #2
En af livets store og meget vigtige regler:

Altid ha et USB FDD ligende som kan bruges til at inst. den type drivere med !!!
Avatar billede shaagerup Nybegynder
21. september 2007 - 19:33 #3
Jeg har nu skaffet et FDD-drev, men har ikke fået tid til at teste om det virker.

Jeg har ikke kunnet få nLite til at virke.

Smid svar, hvis I vil ha' points.
Avatar billede marky_dk Nybegynder
23. september 2007 - 19:23 #4
Her er et svar :-)