Avatar billede rangerbs Nybegynder
07. september 2007 - 15:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp TABLE driller

Hej eksperter..

Jeg er ved at lave en side til min kammerat, men jeg har et problem når jeg prøver at integrerer noget php i mit html, som han har fået lavet et andet sted..

Når jeg indsætter formen så hopper tabellerne foroven og forneden med ca. 30 pixels + at mine links bliver så små at man ikke kan læse dem..

Se hvordan det ser ud her:
http://www.jeppedk.1go.dk/niclas/gliste.php

Men det skal rigtigt ligne alle de andre sider som her:
http://www.jeppedk.1go.dk/niclas/nyheder.html

koden der er gal ser sådan ud:

(poster koden under kommentar, så det ser mere overskueligt ud)

på forhånd tak
Jeppe
Avatar billede rangerbs Nybegynder
07. september 2007 - 15:41 #1
<?

if ($_POST[add_guest]) {

            if(isset($_POST['add_guest'])) {

              if($_POST['fornavn'] != "" && $_POST['efternavn'] != "" && $_POST['email'] != "" && $_POST['mobil'] != "" && $_POST['antal'] != "") {

            $fornavn = addslashes($_POST["fornavn"]);
            $efternavn = addslashes($_POST["efternavn"]);
            $email = addslashes($_POST["email"]);
            $mobil = addslashes($_POST["mobil"]);
            $antal = addslashes($_POST["antal"]);

//modtageres emailadresse
$modtager = 'liste@clubdivine.dk';

$afsender_navn = "$fornavn $efternavn";
$afsender_email = "$email";

//headers som samler data fra afsender mv.
$headers = 'From: "'.$afsender_navn.'"
Reply-To: '.$afsender_navn.' ;
X-Mailer: PHP/'.phpversion().';
Content-Type:text/html; charset="iso-8859-1";';

//meddelsen som skal sendes til modtager.
$message = "Navn: " . $fornavn . "<br />" . "E-Mail: " . $email . "<br />" . "Mobil: " . $mobil . "<br />" . "Tidspunkt: " . date("d-m-Y H:i"); ;

//emne
$emne = 'Gæsteliste';

//selve mailkommandoen som sender mailen.
mail($modtager, $emne, $message, $headers);

echo "Du er nu tilmeldt gæstelisten";

            } else {

              echo "FEJL: Ikke alle felter er udfyldt<br /><br />";

              }

?>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>DIVINE - Club Divine</title>
<link rel="STYLESHEET" type="text/css" href="css/menu.css">
</head>

<body background="images/bg.gif">

<table width="100%" height="100%" border="0">
    <tr>
        <td align="center" height="100%">

<table width="800" height="100%" style="border: 1px solid #FFFFFF;" cellpadding="0" cellspacing="0">
    <tr>
        <td>

<table border="0" width="800" cellspacing="0" cellpadding="0" height="height="100%">
    <tr>
        <td width="800" height="167" background="images/top.jpg">
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td background="images/menu.jpg" height="47">

<table border="0" width="770">
    <tr>
        <td width="100%" align="left"><span style="color:white;font-weight:bold;"><font size="2"><a href="index.html">ClubDivine</a>&nbsp&nbsp&nbsp<a href="nyheder.html">Nyheder</a>&nbsp&nbsp&nbsp<a href="events.html">Events</a>&nbsp&nbsp&nbsp<a href="information.html">Information</a>&nbsp&nbsp&nbsp<a href="gaesteliste.php">Gæsteliste</a></font></span>
        </td>
    </tr>
</table>

        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td background="images/midt.gif" height="386" align="center" valign="top">

<table border="0" width="770">
    <tr>
        <td width="100%" height="370" align="left" valign="top">

            <font size="2" color="#FFFFFF">

            <br><b>Gæsteliste</b><p>
            </font>

<table cellspacing="0" cellpadding="2" border="0">
<form action="gaesteliste.php" method="post">

    <tr>
        <td style="font-size: 12px;color: #FFFFFF;font-family: verdana;"><b>Fornavn:</b> </td><td><input type="text" name="fornavn" size="40" style="border-style: solid;border-width: 1px;border-color: #FFFFFF;background-color: #000000;font-size: 12px;font-family: verdana;color: #FFFFFF;"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="font-size: 12px;color: #FFFFFF;font-family: verdana;"><b>Efternavn:</b> </td><td><input type="text" name="efternavn" size="40" style="border-style: solid;border-width: 1px;border-color: #FFFFFF;background-color: #000000;font-size: 12px;font-family: verdana;color: #FFFFFF;"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="font-size: 12px;color: #FFFFFF;font-family: verdana;"><b>+ Antal:</b> </td><td><input type="text" name="antal" size="40" style="border-style: solid;border-width: 1px;border-color: #FFFFFF;background-color: #000000;font-size: 12px;font-family: verdana;color: #FFFFFF;"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="font-size: 12px;color: #FFFFFF;font-family: verdana;"><b>E-Mail:</b> </td><td><input type="text" name="email" size="40" style="border-style: solid;border-width: 1px;border-color: #FFFFFF;background-color: #000000;font-size: 12px;font-family: verdana;color: #FFFFFF;"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="font-size: 12px;color: #FFFFFF;font-family: verdana;"><b>Mobilnr.:</b> </td><td><input type="text" name="mobil" size="40" style="border-style: solid;border-width: 1px;border-color: #FFFFFF;background-color: #000000;font-size: 12px;font-family: verdana;color: #FFFFFF;"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td colspan="2" align="center"><input type="submit" name="add_guest" value="Tilmeld" style="border-style: solid;border-width: 1px;border-color: #FFFFFF;background-color: #000000;font-size: 12px;font-family: verdana;text-align: center;color: #FFFFFF;"></td>
    </tr>

</form>
</table>

        <td>
    </tr>

</table>
        </td>
    </tr>
</table>
        </td>
    </tr>
</table>

        </td>
    </tr>
</table>

</body>
</html>
Avatar billede neoman Novice
07. september 2007 - 15:45 #2
<span style="color:white;font-weight:bold;"><font size="2"><a href="index.html">ClubDivine</a>&nbsp&nbsp&nbsp<a href="nyheder.html">Nyheder</a>&nbsp&nbsp&nbsp<a href="events.html">Events</a>&nbsp&nbsp&nbsp<a href="information.html">Information</a>&nbsp&nbsp&nbsp<a href="gaesteliste.php">Gæsteliste</a></font></span>

lægger du mærke til noget sjovt ? :)
Avatar billede rangerbs Nybegynder
07. september 2007 - 15:50 #3
nej ikke rigtigt :) Er ikke så god til html, men prøver mig frem
Avatar billede neoman Novice
07. september 2007 - 15:52 #4
Hmm tydeligvis;)

<font size="2"> er nok dét som gør, at din font-size i menuen er blevet som du har bestilt den :)
Avatar billede rangerbs Nybegynder
07. september 2007 - 16:12 #5
okay, men den er bare ikke så lille på de andre sider, selvom der står det samme..

men hvordan fjerner jeg så det der mellemrum foroven og forneden?

tak for hjælpen indtil videre
Avatar billede rangerbs Nybegynder
28. juni 2008 - 14:37 #6
hmm