Avatar billede mddk Nybegynder
10. september 2007 - 22:16 Der er 1 løsning

Oprettelse af købsfaktura, problemer med porto

Hej alle!

Jeg har et nyoprettet enkeltsmandsfirma og slås med de første regnskabsmæssige problemer i Summa Summarum. Jeg bruger indtil videre professionel-versionen, hvor der er vare-styring indbygget. Jeg har nu købt en række produkter hos en importør, modtaget dem og fået en faktura. Den vil jeg så ha ind i mit regnskab. Varerne er oprettet med korrekt indkøbspris osv. i systemet, men på fakturaen er der jo tillagt porto. Så vidt jeg har kunnet finde ud af er porto uden moms i Danmark. Hvordan opretter jeg nu en købsfaktura (der bogføres med det samme) hvor portoen er regnet med? Eller skal portoen skrives ind adskilt fra resten? Jeg vil jo gerne ha programmet til at holde styr på min moms automatisk også.

Jeg har i øvrigt en standard kontoplan fra 3'er versionen af programmet.

På forhånd tak for opmærksomheden! :)

Mvh
Avatar billede mddk Nybegynder
11. september 2007 - 01:50 #1
Jeg fandt ud af man bare kunne indsætte portoen som en ekstra "vare" og bogføre på konto 7200 ved mig (porto & gebyrer, under administration). Så virker det også rigtigt med momsen.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester