Avatar billede jingle_jim Juniormester
12. september 2007 - 08:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man Billedskift?

Jeg ville rigtig gerne have en automatisk billedskift-ting på vores forside, men jeg ville helst undgå javascript, da jeg før har været uheldig med at vores brugere ikke har det nødvendige java installeret, så de intet har kunnet se..

Kan man lave det på anden måde og hvordan
12. september 2007 - 08:16 #1
... bare en tanke: Hvad med en *.GIF ting ? Den kan indeholde flere billeder med valgfrit tidsmæssigt skift mellem dem... i en Loop ...

Eksempel: http://www.antennelauget.net/grafik/antenne-anim.gif
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. september 2007 - 08:41 #2
Der er nu en verden til forskel på Java og javascript.
Avatar billede jingle_jim Juniormester
12. september 2007 - 08:43 #3
ja det er jeg helt med at der er forskel.. det var nu mest en forkortelse
Avatar billede jingle_jim Juniormester
12. september 2007 - 08:49 #4
Ja den gif-ting er da perfekt... kan jeg bare kopiere koden fra det link?
Avatar billede jingle_jim Juniormester
12. september 2007 - 08:50 #5
hov.. det kræver vel så at de er som gif-filer? Jeg havde tænkt mig at det skulle være jpg, da det er virkelige billeder
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. september 2007 - 09:11 #6
Man skal ikke downloade eller installere noget for at se javascript. Man kan disable det, men det er ikke mange % der har det idag. Og hvis de har, ja så er det vel deres egen skyld.
Avatar billede jingle_jim Juniormester
12. september 2007 - 10:34 #7
ok.. jeg havde bare tidligere lavet et javascript, som gennemkørte små 50 billeder og her fik jeg små 30 henvendelser fra folk som ikke kunne se billederne... jeg selv kunne sagtens på dem jeg testede.. en enkelt skulle jeg lige klikke på den gulebjælke foroven..

Jeg er ikke ekspert, men ville bare sikre mig så høj en brugervenlighed som muligt
12. september 2007 - 11:19 #8
http://www.antennelauget.net/grafik/antenne-anim.gif - der er ikke noget speciel 'kode' med den... er bare oprettet med en GIF animator... som der findes flere af ude i verden...
18. september 2007 - 15:52 #9
(Hvad har du fundet ud af ?)
Avatar billede jingle_jim Juniormester
19. september 2007 - 12:05 #10
jeg fandt en GIF animator.. så smid et svar
20. september 2007 - 08:26 #11
Ping...
(Det var et [svar]...)