Avatar billede dr0zie Nybegynder
12. september 2007 - 19:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Program til at skrive tekst m.m i websider

Hej jeg har fornyligt købt dreamweaver til at redigere i html hjemmesider, men er ikke rigtig tilfreds med det. Findes der andre programmer som er nemmere at bruge og som gør at når man gemmer, at det ser ens ud i både FIREFOX og EXPLORER?

Og som sagt, er nemt at bruge, fx. så man kan oprette tekst boxe med mere.

Plz. Lad være med at sige at dreamweaver er det bedste og det kan alt, kan det sikkert men eftersøger et andet program ;)
Avatar billede leif Seniormester
12. september 2007 - 19:13 #1
Med programmer som Frontpage og lign., kan du ikke 100% sikre dig, den eneste rigtige løsning er at lære at kode HTML selv.
Avatar billede herlevsen Nybegynder
12. september 2007 - 19:30 #2
leif said it ^^ Problemet med browserne er jo netop at de ikke renderer på samme måde, så du kan ikke nødvendigvis skyde skylden på dreamweaver, når din side ser forskellig ud i IE og Firefox.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
12. september 2007 - 20:11 #3
True, men er der andre programmere der er mere brugervenlige end dream..?
Avatar billede keysersoze Guru
12. september 2007 - 22:44 #4
dreamweaver er nok det klart bedste program til at lave hjemmesider i så længe man vil bruge en WYSIWYG-editor og man samtidig både vil have sin kode til at være tilnærmelsesvis god og have masser af muligheder - men det er klart, at man ikke uden videre kan sætte sig ned og lave verdens bedste hjemmeside da programmet indeholder så mange muligheder som det nu engang gør og det kræver øvelse af vælge den rigtige mulighed.

En anden mulighed er måske visual studio i den gratis express udgave - men den indeholder bestemt også rigtig mange muligheder så om det er lettere er nok en smags sag.

Problemet med at visningen skal blive korrekt i alle browsere kan intet program dog løse - også det kræver øvelse og på det punkt vil visual studio nok ligne DW meget.
Avatar billede olebole Juniormester
12. september 2007 - 23:07 #5
<ole>

Editoren er din svensknøgle ... så skal du bare lære at bygge Ferrari'en  ;o)

Uanset, om du ønsker at høre det eller ej, så finder du ikke en bedre WYSIWYG-editor end DW.
Der findes ikke et program af slagsen på markedet, der skriver mere valid eller X-browser kode. Større brugervenlighed får du heller ikke, så det er lidt svært at råde dig til noget andet.

Jeg bruger selv Homesite og kunne aldrig finde på at bruge DW, selvom jeg har det installeret. Homesite er dog bare en alm. HTML-editor uden WYSIWYG, så den vil du nok heller ikke være interesseret i  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. september 2007 - 09:13 #6
Et program som du kan lave det hele i - træk og slip ideen - er Netobjects Fusion.
http://www.netobjects.com/

Programmet laver absolut ikke pæne koder ....men på een eller anden måde virker det. Den bygger det op i tabeller, masser af tabeller.

Jeg bruger det ikke selv, men kender flere som er glade for det - er hurtigt at lære, men er mega-besværligt hvis du skal lave lidt mere komplicerede ting.
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2007 - 10:53 #7
lukketid?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
16. december 2007 - 11:17 #8
Jeps,  endte med at bruge dreamware som jeg jo havde købt, fandt ud af, at det faktisk ikke var så dårligt endda.. Så point til keyzsersoze