Avatar billede Vase Praktikant
12. september 2007 - 23:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skærm der hyler

Min samtron76e-computerskærm, som efterhånden har rundet de tre år, er begyndt at lave den mest uudholdelige høje hyletone, der kun forsvinder, når man slukker helt for skærmen.

Er det fordi skærmen er ved at gå?
Og er der nogetsomhelst jeg kan prøve at gøre for at slippe for den helt forfærdelige lyd??
Avatar billede Jensen DK Novice
13. september 2007 - 07:36 #1
Nu har du oprettet det samme spørgsmål 3 gange og de kører samtidig,nu må du vælge hvilke af dem du vil bruge og så luk de 2 andre, man må kun have 1 ens spørgsmål kørende af gangen.
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. september 2007 - 10:40 #2
Hej Tissie.

Du har måske installeret et nyt skærmkort, ellerfået ny PC, og har beholdt den gamle skærm.
En mulig årsag til din hylende/pivende skærm er indstillingen af din skærms opdateringshastighed.
For at løse problemet skal du gøre følgende:

Stå på et frit område på skrivebordet, højreklik på musen, vælg "egenskaber\Indstillinger\knappen "Avanceret". Herefter kan der være forskel fra skærmkort til skærmkort (der tilbydes forskellige muligheder, fra fabrikant til fabrikant), hvis der er flere faneblade, så vælg fanen "skærm". Her forsøger du med forskellige hastigheder på skærmopdateringen.
Denne metode vil løse problemet i de fleste tilfælde.

Hvis det ike hjælper, så kan det være din skærm, der er ved at være slidt op.
Det vil ikke kunne svare sig, at reparere, med de priser der er på skærme i dag, vil du hurtigt komme af med mere end prisen for en ny skærm ved en reparation.

Hilsen
PTJ_11
Avatar billede Vase Praktikant
13. september 2007 - 21:08 #3
Ptj_11: ->
Hej! Mange tak for svar!! :) Jeg tjekker det lige ud på hjemmecomputeren og vender tilbage.
Har i øvrigt ikke hverken opdateret computer eller skærmkort fornyligt.

Silbidor: ->
Vil jeg meget gerne, men ka' ikk lige finde ud at fjerne spørgsmålene..?
Var der ikke engang en faq  med svar på den slags?
Avatar billede Jensen DK Novice
14. september 2007 - 06:16 #4
Læg selv et svar og accepter det så er spørgsmålet lukket.
Når du er tilfres med et svar på dit spørgsmål beder du svaren at lægge et svar eller acceptere et svar for at give point.
Avatar billede Vase Praktikant
14. september 2007 - 16:10 #5
Ptj_11: Jeg ændrede indstillingen fra 60 til 70 hertz -og det virkede med det samme! Tusinde tak! :)
Avatar billede Vase Praktikant
14. september 2007 - 16:12 #6
Silbidor:
Yes yes, jeg troede bare man helt kunne slette indlæggene, men det er åbenbart kun admins der er så magtfulde så :)