Avatar billede Diojr Praktikant
15. september 2007 - 11:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med P-660R-D1

Nu bliver i lige stillet på prøve :)

CyberCity giver med deres Solo Bredbånd (20/1) linier, routeren ZyXEL P-660R-D1 med.

Den her router har dog et efterhånden berygtet problem med Valve's "Steam" klient, hvilket betyder at når Steam forsøger at opdatere en serverliste, overbelaster den routeren på en eller anden måde.

Det betyder, at hver gang man opdaterer en serverliste, lukker routeren nettet ned, og man skal så vente en 2-3 min. før man kan komme på nettet igen.

CyberCity er bekendt med problemet, men har henvist til ZyXEL's firmware, som værende problemet.

Jeg har følgende firmware inde (den seneste fra CC's egen hjemmeside) V3.40(AHX.2) | 11/20/2006.

Jeg har dog fået af vide fra en ganske pålidelig kilde, at ZyXEL nu har udgivet en firmware, der retter op på problemet, og at CC nu også har fået den. Mit spørgsmål er derfor:

Er der nogen af jer kan finde den? For jeg kan ikke.
Avatar billede kabbak Professor
15. september 2007 - 12:58 #1
Jeg lytter med, har fået samme router, mit problem er, at routeren mister sin IP, uanset om den er automatisk eller statisk.

Klokken i den er også mærkelig, den taber tid eller også fryser den, jeg ved ikke hvad.
Jeg stillede datoen og uret i aftes, kl ca .22:30, lige nu siger den:09/14/2007 23:45:50, har den så stået stille siden i aftes, for efter nogen tid, kunne jeg ikke komme online, og jeg slukked computeren og gik i seng.

Da jeg startede i dag var den online igen.
Avatar billede kabbak Professor
23. september 2007 - 12:33 #2
Cybercity sender mig nu en ny router, det bliver en Zyxel 660R-61, jeg skulle få den på tirsdag.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
23. september 2007 - 16:09 #3
Jeg har i punktet NAT ->Max NAT/Firewall Session Per User = 512 skiftet værdien til 1024 (max.).

Dette bevirkede at min router blev stabil, ikke "droppede" pakker, forbindelsen eller genstartede i tide og utide.

Min model var P660-D1
Avatar billede schmeling Nybegynder
04. januar 2008 - 12:17 #4
Avatar billede zerocrash Nybegynder
04. januar 2008 - 12:20 #5
Hvorfor smider du et link til en FW til 660HW-D1-modellen? Jeg antager ikke den er kompatibel med 660R-D1!
Avatar billede zerocrash Nybegynder
04. januar 2008 - 12:21 #6
Er vi i øvrigt ved at nærme os lukketid?