Avatar billede rosenvold Nybegynder
16. september 2007 - 09:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min PC kan pludselig IKKE tændes - hvorfor?

I aftes lukkede jeg min PC ned på sædvanlig vis uden problemer af nogen art. Nu til morgen, kan jeg ikke tænde den. Der er blinkende lys i en grøn lampe på bagsiden under el-stik. Men ingen lys i tænde-knappen, og ingen reaktion af nogen art.  Kan det lille lithiumbatteri, der styrer dato/tid have noget med det at gøre ?  Eller hvad i alverden kan det være ? HJÆLP
Avatar billede peet-49 Novice
16. september 2007 - 09:07 #1
Den mangler power, enten fra stikkontakten, eller du har en defekt strømforsyning.
Du kan prøve, at tage strømstikket af PCèn, trykke på startknappen og holde den inde i 1o sekunder, sæt kabel på. og prøv igen, virker det ikke skal du have en nt strømforsyning til den.
Avatar billede rosenvold Nybegynder
16. september 2007 - 09:33 #2
Vi har netop checket med en god ven, som har en computer magen til vores. Hos ham lyser den grønne knap hele tiden.
Vi takker for forslaget, og prøver det omgående af.
Avatar billede rosenvold Nybegynder
16. september 2007 - 10:07 #3
Ny strømforsyning - kan jeg selv skifte den ? Og hvor skaffer jeg den bedst ? Kan det lade sig gøre idag, søndag (vi er selvstændige erhvervsdrivende og er meget afhængige af at blive kørende igen hurtigst muligt)  Min computer er en HP Pavillon.
Avatar billede rosenvold Nybegynder
16. september 2007 - 10:08 #4
Et lille spørgsmål mere - kan det have beskadiget harddisken/data ?
Avatar billede monsterdk Novice
16. september 2007 - 10:37 #5
Hvis det er strømforsyningen der er gået i stykker så burde der ikke være sket noget med de data der er på drevene, eftersom du lukkede ned på normal vis i går. Og en ny strømforsyning på en søndag er ikke nemt. så skal du have en ældre pc eller en der ikke er så kritisk at have til at køre lige nu og hente den fra.
Avatar billede peet-49 Novice
16. september 2007 - 11:36 #6
Dine data har ikke taget skade, de fleste PSUér, der går i stykker, gør i opstarten, da der der er det største forbrug, det når du slet ikke, at registrere.
Avatar billede rosenvold Nybegynder
16. september 2007 - 13:45 #7
Vi kører med outsourcing på vores firma-programmer, og er nu oppe at køre på en bærbar computer mht. disse.  Vi har opgivet at udskifte strømforsyning - men glæder os over, at det skulle være muligt at redde de øvrige data på harddisken. Kan vi blot sætte harddisken over i en anden HP pavilion-computer, og hente dem på den måde ? Er lige nu ude at investere i en anden pc. Uha, de er alle  med Vista. Er vant til XP. Bliver helt i tvivl om, hvad vi skal vælge ??
Avatar billede rosenvold Nybegynder
16. september 2007 - 13:46 #8
Takker iøvrigt MEGET for HURTIG besvarelse, og skal snarest uddele points.
Avatar billede rosenvold Nybegynder
17. september 2007 - 07:29 #9
Øh ... hvordan accepterer og uddeler jeg points ?
Avatar billede tjacob Juniormester
17. september 2007 - 11:45 #10
Du markerer peet-49 (eneste svarer) og klikker 'Accepter'

Se her: http://expfaq.dk/hvordan_accepter_eller_afvis#hvordan_accepter_eller_afvis