Avatar billede naesten_expert Nybegynder
16. september 2007 - 10:54 Der er 1 løsning

Broadcasting TV/video via Lan

Beklager hvis jeg har valgt forkert kategori.

Jeg er i besiddelse af følgende:

Viasat guld
ndraft Linksys Wireless router
4 x pc'er
1 DVD HDD recorder

Jeg kunne godt tænke mig at undersøge om det er muligt at broadcaste TV/video signalet på Lan siden af mit netværk. Vi ved det kan lade sig gøre med TV via netværk, så må det også kunne lade sig gøre hjemme. Hvad skal jeg bruge af programmer, og adapter til formålet. Jeg er klar over at jeg fortsat kun kan se det samme signal på alle skærme, men ideen var at sende Viasat til alle pc'er i hjemmet, herunder børneværelserne.
Jeg er også klar over at viasat leverer en løsning med en anden reciever som kan splitte til to tv, hvilket kræver to kort. Det behøver jeg ikke, og det er i orden med samme signal alle steder. En serverløsning ville jeg helst undgå.

På forhånd tak til alle eksperterne.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
05. april 2008 - 22:55 #1
lukker