Avatar billede dishy Nybegynder
19. september 2007 - 19:02 Der er 5 kommentarer

Muliged for video upload på et PHP site

Hej

Jeg er ret usikker på om jeg bør stille dette spørgsmål her, da det jo egentlig ikke omhandler PHP som sådan. Så beklager meget, hvis jeg skulle have stillet dette spørgsmål i en anden kategori.(video, flash, eller sådan noget??? :/)

Man ser jo mere og mere, at man kan se små videoklip på hjemmesider rundt omkring. F.eks. på diverse datingsites etc.

Selve playeren er en lille flash-tingest, men er det nogle færdige pakkeløsninger man gratis kan hente ude på nettet, eller skal man code sin egen (og hvordan?), eller er det bedst at få nogen til det, og i så fald hvem, og hvad vil det koste?

Et andet problem er hvis brugerne af siden skal have mulighed for selv at lægge video op som andre kan se. Jeg går ud fra man skal have noget på serveren der kan konvertere de videoer folk uploader til flv-format, og hvor får man så det fra, og er det gratis, eller? Og kræver det noget specielt af serveren?

Har lige svært ved at gennemskue det, så jeg håber, at nogen her ved, hvad det kræver:)

Mvh Dishy/Rolf
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. september 2007 - 19:50 #1
Selve upload delen kan du godt lave i PHP.
Konverteringen fra det video format der uploades i til FLV kan f.eks. ske med: ffmpeg
ffmpeg kræver dog egen server, men virker faktisk ganske godt.
Avatar billede xsix Nybegynder
19. september 2007 - 21:09 #2
Hej, kigger lige med på den her, kunne også godt tænke mig at få en sådan funktion, særligt hvis der findes en "pakke-løsning" til det :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. september 2007 - 21:25 #3
Pakke løsning tror jeg ikke rigtigt der findes.
Men med egen server kan i installer pakken ffmpeg.
Se mere her: http://ffmpeg.mplayerhq.hu/
Avatar billede dishy Nybegynder
22. september 2007 - 14:43 #4
Okay, er det virkelig bare det? Hvad så med en player? Skal ffmpeg så blot implementeres i koden?
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. september 2007 - 19:41 #5
Bare og bare! :o)
ffmpeg installerer du på serveren.
Så kan du evt. bruge ffmpeg på de uploadede filer eller arbejde med dem via http://ffmpeg-php.sourceforge.net/
Herefter skal du så selv kode en flv player eller bruge en gratis en på nettet.
Her er en guide til at lave en selv: http://www.gotoandlearn.com/