Avatar billede shaagerup Nybegynder
21. september 2007 - 19:43 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

XML Editor til Hr. og Fru Jensen

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen der kender en editor, der (evt. efter lidt tilpasning) kan gøre det let for Hr. og Fru Jensen (= ikke teknisk kyndige personer) at angive data i en XML-struktur.

Jeg har haft kig på
http://www.altova.com/products/authentic/xml_document_editor.html
men det ser ud til at kræve, at man køber deres StyleVision til €399, for at kunne lave de "skabeloner" som data skal indtastes i.

Dette er selvfølgelig ikke alverden, men jeg vil lige høre, om der findes andre (bedre / billigere?) løsninger på markedet, eller om der er nogen der har bedre idéer?

Det eneste krav er, at en ikke-teknisk bruger skal kunne indgive rå data i et semantisk struktureret format.
Avatar billede shaagerup Nybegynder
21. september 2007 - 19:50 #1
Det ser ud til at Microsoft InfoPath kan løse problemet.
Avatar billede oz3tl Nybegynder
21. september 2007 - 23:41 #2
Prøv at kigge her http://www.snapfiles.com/freeware/ der kunne du være heldig at finde det du søger.

M.V.H.
TLV
Avatar billede word-hajen Nybegynder
22. september 2007 - 11:32 #3
Som shaagerup skriver, er InfoPath et godt værktøj til f.eks. at designe en formular, hvor man kan indtaste/vælge data. Men du kan faktisk også bruge Word og Excel (versionsafhængig, så min. Office 2003, mener jeg). Du kobler hhv. dokument/ark sammen med xml-skemaet og tagger filen. Så kan du sætte den op til f.eks. kun at gemme xml-data og at der ikke må kunne gemmes, hvis ikke xml-data er valide.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2007 - 08:32 #4
Der er jo også programmet XMetaL: http://na.justsystems.com/content.php?page=xmetal