Avatar billede woowii Nybegynder
23. september 2007 - 16:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

imagecolorallocatealpha og imagefill

Hej,

Jeg har et lille spørgsmål til jer som har adgang til at teste PHP andre steder end jeg kan - kan I køre følgende script på jeres server eller får I error 500 (internal server error)?

<?php

header('Content-type: image/png');

$img = imagecreatetruecolor("200","50");

imagesavealpha($img,true);

$trans = imagecolorallocatealpha($img,0,0,0,127);

imagefill($img, 0, 0, $trans);

imagepng($img);

?>

Sagen er nemlig den at jeg ikke kan det hos Gigahost - men det virker fint lokalt og jeg ved det virker for andre også. Dog påstår en af supporterne fra Gigahost at det ikke er muligt at bruge den "farve" man laver med imagecolorallocatealpha i imagefill - men jeg mener at det skyldes at de måske kører en ældre version af GDlib.
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. september 2007 - 18:28 #1
Koden virker fint hos mig.
Dog er billedet tomt, da 127 som sådan er ingenting.
Du kan teste det her:

http://www.codebreaker.dk/exp/797814exp.php?alpha=0
http://www.codebreaker.dk/exp/797814exp.php?alpha=127
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. september 2007 - 18:28 #2
Med tomt mener jeg "usynlig", hvidt! :o)
Avatar billede woowii Nybegynder
23. september 2007 - 20:47 #3
Der er intet på billedet, nej - jeg prøver bare at samle lidt "beviser" på at det bør virke, hvis Gigahost igen svarer tilbage med at det ikke kan lade sig gøre. :)

Tak for testing. :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. september 2007 - 20:54 #4
NP.
Avatar billede woowii Nybegynder
26. september 2007 - 23:03 #5
Jeg har skrevet lidt frem og tilbage med min host og de har lovet at de vil gøre hvad de kan for at løse problemet - de kører stadig med PHP 4, så det er muligvis der problemet ligger, så jeg presser også lidt på at de endelig får taget sig sammen og opdaterer. :)

Hvilken version kører den server dit eksempel ligger på, Jakobdo? Og smid et svar iøvrigt - det var rart nok lige at have en 3. part som jeg kunne refererer til i mine emails til min host. :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. september 2007 - 08:23 #6
Et svar og PHP Version 5.1.4
Avatar billede woowii Nybegynder
27. september 2007 - 23:15 #7
Ok, tak igen - lader til at jeg må få overtalt Gigahost til at opdatere så. :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. september 2007 - 08:22 #8
:o)
Takker for point.