Avatar billede pspetersen Nybegynder
24. september 2007 - 21:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kablet Ethernet over 180m

Jeg har pt. tlf linie med ADSL ind i huset. Jeg har et kontor 180m herfra, hvor der skal opsættes en PC.
Der er trukket en telefonledning og en lysleder mellem de to lokationer. Ingen af dem er tilsluttet noget som helst.

Hvordan får jeg bedst og billigst en Internet forbindelse på det nye kontor:
- Bestille et nyt tlf. nr med ADSL?
- Købe noget hardware, der kan overføre signalet over fiberen?
- Trække et alm. netkabel, og så benytte den lille router jeg har i forvejen?

Poul
Avatar billede leif Seniormester
24. september 2007 - 21:39 #1
Ethernet over 100 meter, held og lykke.

Brug enten Fiber kablet (Det kræver blot 2 fiber convertere, Fiber -> RJ45)eller en Bærelinie med ADSL
Avatar billede pspetersen Nybegynder
24. september 2007 - 21:58 #2
Er det gør-det-selv arbejde eller kræver det specialværktøj/viden at forbinde en fiber med en fiber converter?
Avatar billede nykh Nybegynder
24. september 2007 - 22:08 #3
Evt 2x100 meter, hvis du har mulighed for tilslutning af en lille switch på mellemvejen
Avatar billede pspetersen Nybegynder
24. september 2007 - 22:14 #4
Det er ført i rør, så umiddelbart er der ikke mulighed for at gå ind midt på.
Avatar billede noob2003 Nybegynder
24. september 2007 - 22:32 #5
Det er vel muligt at lave en brønd
Avatar billede leif Seniormester
24. september 2007 - 22:43 #6
Er der sat Fiberstik på Fiberen så er det ikke noget problem, men skal den "skæres" så kræver det nok en mand som har prøvet det før og har udstyret til det.
Avatar billede rexman Nybegynder
25. september 2007 - 16:49 #7
1:
Du skal se efter teksten på fiberkablet, om det er et 50MY eller 62,5MY fiber kabel du har.

2:
Hvilken stik type der monteret på fiberkablet. "ST eller SC"

www.kabling.dk/kabling/fiber/fibkonnektorer.htm

3:
Hvis ikke der er monteret nogle stik "fiberkonnektor" på kablet, skal du kontakte din lokale elektriker og spørge ham om kan montere nogle fiber konnektor for dig.

4:
Hvis der er monteret fiberkonnektor "f.eks SC" på kablet så kan du, får pc`en på internet for ca. 1611,00kr

Eksempel:

2 stk. GREYCOM KONVERTER 100BASE-FX, SC = 1.130,00kr
2 stk. Fiber PATCHKABEL MM SC-SC 50MY 1M = 460,00kr
2 stk. PATCHKABEL UTP KAT5E 1,0M GRÅ = 21,00kr

:-)