Avatar billede T101 Novice
25. september 2007 - 21:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Billeje og forsikring i USA (det direkte svar)

Hej eksperter,

Nu har jeg de sidste mange aftner forsøgt at gøre mig klog på billeje i USA samt forsikringen i forbindelse med dette.

Den eneste erfaring jeg indtil videre har gjort mig er at INGEN kan give et klart, kort og korrekt svar på dette.

Så nu gør jeg forsøget på exp.dk og håber på nogen kan komme med personlig erfaring som plejer at være langt bedre en hotlines og FAQs.

Det jeg gerne vil vide er:

Hvor finder man en lejebil til en god pris?

Hvordan sørger man for at være ordenligt forsikret uden at blive plukket fuldstændigt af biludlejningsfirmaets egen forsikrings tilbud?

Indtil videre har jeg fundet Herts med deres 38$ om dagen for ansvar og kasko. Det er bare ikke en realistisk pris for forsikring når jeg skal bruge den i 5 uger.
Avatar billede ravnemor Juniormester
25. september 2007 - 22:29 #1
Har du tjekket europcar og avis ?

Du kan i hvert fald leje lidt billigere hos Hertz hvis du melder dig ind i SAS eurobonus http://www.sas.dk/da/EuroBonus/?vst=true. Det har vi lige bugt i da vi lejede i Paris. Vi lejede dog kun i 4 dage. Og nej du behøver ikke flyve med sas. Det gjorde vi ikke.
Avatar billede T101 Novice
25. september 2007 - 22:53 #2
Europcar var et rigtig godt bud. Priserne er lidt høje men i det mindste kan de finde ud af at forklare hvilke forsikringer er inkluderet. Samtlige andre biludlejere jeg har kigget på kan simpelthen ikke give et klart svar på hvad det skal koste mig at leje en bil inkl. forsikring.
Avatar billede Beach Mester
26. september 2007 - 01:07 #3
Sidste år brugte vi Alamo og må sgu sige at de havde styr på sagerne.
Efter ankomst i LA og gratis bus til deres udlevering brugte vi omkring 20 minutter hvorefter vi stod med nøglerne i hånden (2 fører) og efter endnu 15-20 min. læsning af kufferter mm. så trillede vi ud fra deres parkeringslads.
Da vi 14 dage senere skulle Lev. bilen tilbage så kørte vi hen til en luge hvor en stregkode blev scannet og en mand hurtigt gennemgik bilen udvendigt. Vi skulle derefter bare parkere bilen ved nærmeste bås og så Lev. nøgler + GPS ved en skranke i deres butik. Havde vi ingen indvendinger til skader mm. så kunne vi forlade Alamo biludlejning hvilket igen fra første stop ved luge og scanning til bye bye tog omkring 20 min. Da vi kom ud igen var bilen allerede kørt væk og var sikkert til klargøring til næste kunde.
Denne lange forklaring mest fordi at jeg tit hører folk bruge en formiddag på at få udleveret / tilbagelevere biler nær de store internationale lufthavne. Hos Alamo kørte det hele nærmest på samlebånd. Samtidig var den Toyota Sienna vi fik en væsentlig større bil en vi regnede med og stort set ny. Mener den havde omkring 650 miles på tælleren.
Den eneste egentlig dårlige ting vi har at sige om den handel (den bør du også lige få med!)det er at en GPS i US altså ikke altid er det man regner med...
Her var det en telefon hvor man trykkede på en knap og derefter fortalte kvindemennesket i den anden ende hvor man ville hen. Når hun fandt adressen så var ruten plottet ind og vi kunne køre. Smart smart!!! Men... Det er lidt svært at sige den nøjagtige adresse på Disneyland, The strip i Vegas mm.
Hvis hun ikke fik en nøjagtig adresse så kunne hun ikke sende os ud på en rute:-( Fandt så senere ud af at systemet var bygget til indbyggere i US. Da vi spillede "dumme" og rigtige "turister" så hjalp det lidt og de fandt så altid en adresse / et waypoint vi kunne køre til *S*
Bilen var forøvrigt booket direkte igennem det lokale Amerikanske kontor.

Vi skal i uge 41+42 afsted igen, dennegang fra Chicago til LA af Route66 og denne gang gik vi virkelig tingene igennem. Fandt ud af at der ikke var ret mange $$$ at spare i forhold til Avis mf. Men valget faldt igen til Alamos fordel da vi simpelthen ikke kan forlange mere end en bedere GPS. Den har vi så denne gang fravalgt og taget vores egen TT910 med:-)))

Forsikringer---->
På både første og denne tur har vi ud over de lovpligtige forsikringer (inkluderet i prisen) valgt disse-->
Collision Damage Waiver Full ($10.50)
Extended Protection ($12.95/Day)
Roadside Plus ($4.99/Day)
<---Samlet pris ud over den man lovpligtigt SKAL have: $28,44 om dagen eller omkring 150,00 danske om dagen.
Disse dækker ALT hvad der kan ske og dette er i min hjælne en rigtig god ting i US da der ikke er meget hjælp at hente hvis ikke man på både den ene og den anden måde er forsikret i hoved og røv.

Ved godt det vil løbe op i noget nær 5K for 5 uger og derfor kunne det måske være en mulighed at kontakte dit eget forsikringsselskab og høre om de har mulighed for at forsikre efter samme vilkår som udlejers ekstra forsikringer. Hvis de ikke kan hjælpe så kan du jo også prøve at kontakte udlejers lokale kontor og høre hvad de kan hjælpe med.
Men du må under alle omstændigheder forvente at forsikringer på en udlejningsbil i en kort periode (den hører 5 uger også ind under) koster kassen uanset hvor i verden (læs: industrilande) du forsøger.

Alternativt skal du købe en bil, forsikre den for et år og derefter sælge den igen når du rejser hjem. Men for 5 uger så tvivler jeg på at du kan vinde noget her. En given køber ved turens slutning kan hurtigt lugte at du SKAL have bilen solgt og vil derfor kun byde en lille sum i forhold til købsprisen. Så den ville jeg aldrig selv ture køre efter. Det vile være noget helt andet hvis man "flytter ind" i US i måske et år *S*

Nå... Tror sgu du har fået nok for den femogtyveøre. Prøv selv at Booke en bil på deres Int site--->
http://www.alamo.com/
Alamo i DK--->
http://www.alamo.dk/
<----Inden du kommer til at skulle taste personlige data ind bliver du præsenteret for div. tillæg, bla. ekstra forsikringer.

//Beach
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2007 - 04:39 #4
Jeg synes ikke at Alamo lyder specielt meget anderledes end Avis.

Mine erfaringer fra Boston og Newark siger vel en 5-15 minutter om at få bilen (medmindre
man er Avis preferred customer så holde bussen ved bilen og bil nøgler og papirer
er i bilen så man er kørende stort set øjeblikkeligt).

----

Check priserne hos:
  Avis
  Hertz
  Alamo
  Enterprise
  Budget
  National
(jeg er sikker på at de alle sammen er online)

----

Husk at uden et credit card er du "nothing".

----

Og jeg vil tilslutte mig den med at du skal sørge for at være godt forsikret.
Avatar billede T101 Novice
26. september 2007 - 08:48 #5
Beach - Tak for det meget udførlige input. Det er da også ud til at Alamo kan deres kram. Nu skal vi flyve til Minneapolis, hvor jeg tror priserne godt kan være lidt højere da det ikke er en lige så besøgt lufthavn som f.eks. Chicago. Det betyder imidlertidit de vil have 3200$ for en økonomi bil og 3600$ for en SUV (en Trailblazer). Den lile forskel i prisen på de ellers meget forskellige biler ligger på forsikringen hvor jeg tilvalgte de ting du foreslog. Prisen ender dog med at være for høj.

Du nævner at i valgte disse forsikringer til oven på de krævede som er med i prisen. Det er netop et af de spørgsmål jeg længe har haft. Hvilke forsikringer er med i prisen? Der står aldrig noget fra udlejningsfirmaets side så jeg syntes det er svært at afgøre hvor godt dækket jeg er hvis jeg ikke køber tillægs forsikringerne.
Avatar billede Beach Mester
26. september 2007 - 10:14 #6
Prøver lige at finde lejekontrakten frem, der må stå noget omkring den basisforsikring der følger bilen uanset hvad....

//Beach
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. oktober 2007 - 18:18 #7
min kone og jeg var på bryllupsrejse for første gang i USA. flyver til LAX, hentede en spritny Huyndai Sonata inkl Garmin GPS og kørte 4.000km på 10 dage. (havde lidt dobbeltovernatninger.
min oplevelse af Avis var uovertruffen og proffesionel optræden. venlige mennesker der forklarede hvad man spurgte om. ren fornøjelse.

afhentning tog ca 10 min og aflevering ca 5. prisen har jeg lidt svært ved, at forklare men vi betalte 30.000,- for 2 personer inkl overnatninger planlagt på vores rundtur i Californien, Arizone, Nevada og tilbage til californien. det var inkl billeje og fuld forsikring.

du har som jeg forstår det i USA en forsikring der dækker fører af bilen og ansvar, så har du kasko og sidst en udvidet forsikring der også hjælper ved "uansvarlig" (alt med måde selv). bemærk også at er der mere end 1 fører SKAL de stå på lejepapirene.

vores rejseselskab (Kuoni) havde en skidegod brochure fra Avis der forklarede de forskellige forsikringer...

håber det er til lidt hjælp :)
Avatar billede Beach Mester
31. oktober 2007 - 04:51 #8
Jeg har fundet kviteringer fra i år (KANON tur) og sidste år frem. Skal lige finde en scanner så ligger jeg et print op.

//Beach
Avatar billede T101 Novice
27. april 2008 - 20:43 #9
Den her blev vist aldrig lukket.

Jeg vil gerne give point for tid brugt på svar.

Kan tilføje at jeg har fundet et rigtigt godt sted at leje bilen. Det hedder autoeurope.dk. Kan f.eks. leje en Dodge Durango med 3 ekstra chauffør, en tank benzin og GPS i en måned til 7200. Og det er inkl. skadeforsikring som er lidt alla kasko men ikke helt lige så dækkende.
Avatar billede Beach Mester
28. april 2008 - 01:28 #10
Det lyder som en OK pris $-kursen taget i betragtning:-)

Tror da vist forøvrigt også at jeg havde lovet at finde et scan frem af de 2 kontrakter jeg her liggende et eller andet sted. Hvis det stadig er aktuelt så finder jeg dem gerne frem så du kan se hvad der står.

Hvornår skal du rejse?

//Beach, nu også med et svar.
Avatar billede T101 Novice
28. april 2008 - 13:40 #11
Hvis der står noget på kontrakten angående omfanget af forsikringen ville jeg meget gerne de den.

Jeg skal rejse i midten af august.
Avatar billede Beach Mester
28. april 2008 - 19:35 #12
Jeg finder den lige frem igen:-)

//Beach