Avatar billede evilhomer15 Praktikant
26. september 2007 - 19:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bedste Wheel til PC?

Hej jeg skal snart have ny PC, og tænker på at købe en Wheel. Det kunne være sjovt! Elsker nemmelig bilspil, og det vil være god træning til hvis jeg engang skal have kørekort.

Men hvad mener i, at er den bedste wheel ude på markedet?
Jeg søger en Wheel med speed- og bræmsepedaler, eller hvad man nu kalder det.
Det skal også helst under en tusse, men hvis det er 1-200 kr mere gør det ikke den store skade.
Tænker selv på Logitech Momo Racing Wheel, men nogen som har erfaring om sådan noget og kan fortælle mig om det er en god eller dårlig idé?
Den fik fine karakterer på nettet.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. september 2007 - 09:52 #1
Jeg har rigtig god erfaring med Logitech, og kender mange andre der har haft bøvl med andre mærker. Momo er vidst kendt for at gå i stykker (centrering virker ikke), men Logitech bytter vidst uden spørgsmål (har jeg læst).

Mit eget Logitech Force Feedback er 6-7 år gammel, og virker stadig upåklagelig. Force Feedback er i øvrigt et MUST. Har også et til PS2. Det virker næsten lige så godt. Har kørt en hel del timer - ingen problemer overhovedet.

Ps: husk dine andre spørgsmål: http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=evilhomer15&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on
Avatar billede geforce3 Praktikant
27. september 2007 - 15:43 #2
Logitech G25 http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=232709 kan varmt anbefales...:) Koster desværre også derefter. Der sidder 2 force feedback motorer i, så man skal holde lidt fast i sit rat..:D Dét er nice..! Med de 2 motorer kan man også mærke om man under- eller overstyrer, det er meget praktisk når man kører løb.

Selve pedalerne er ligesom i en rigtig bil, speederen er ret blød, koblingen lidt hårdere og bremsen som man helst ikke skal trykke helt ned skal der lige bruges lidt "pedalkraft";)

Gear er både triptronic og alm. 5 trins gearkasse.. og ikke mindst de ører der sidder bag rattet i ferrari og sådan nogle biler..

Prisen ligger desværre en 300 over din pris, men synes helt sikkert læder rat og de ting man får med er de penge værd!
Avatar billede geforce3 Praktikant
27. september 2007 - 15:45 #3
...ved de fleste andre rat får man ikke kobling med. Det er en meget lækker feature i mine øjne!
Avatar billede phrame Nybegynder
03. oktober 2007 - 22:48 #4
Hej,

Med dit budget faar du ikke et godt rat, men jeg kan anbefale Logitech's vibration feedback wheel.

Med dit budget er det naesten bedre at koebe et gamepad.

/peter
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 14:03 #5
phrame: Det er noget sludder. Jeg har et Logitech 300 krs. rat til PS2, og det fungerer lige så godt som andre gode Logitech rat.

Og hvordan kan du sammenligne et rat med en gamepad???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
31. januar 2008 - 02:19 #6
evilhomer15: Lidt respons...
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
11. april 2010 - 22:20 #7
svar
Avatar billede geforce3 Praktikant
12. april 2010 - 15:18 #8
selv tak =)