Avatar billede praetorian Nybegynder
26. september 2007 - 22:39 Der er 4 kommentarer

Mailform i enten HTML eller PHP

Kære Eksperter,

Håber lidt at I kan hjælpe mig med denne "lille" opgave. Jeg står nemlig og skal bruge en Mailform i enten HTML eller PHP som understøtter dropdown boxes, text fields samt Tickboxes.

Endvidere skal det være muligt at kunne specificerer om et givet felt skal være et required field eller ej. Altså om det skal være udfyldt for at mailformen vil sende det. Fordi at visse oplysninger fra mailformen er påkrævet for at mailformen faktisk kan bruges.

For det jeg skal bruge den til er til at lave en eksakt kopi af:

http://naturally-newzealand.com/tailormade.html og http://naturally-newzealand.com/bookingform.html da min veninde er ved at lave nogle nye udgaver af de sider og derfor skal bruge nogle nye mailforms. For de gamle mailforms er ikke tilgængelig som "kildemateriale" længere.

Jeg har selv prøvet at finde en mailform der kan det hun efterspørger men har måtte melde pas på det. Men kender nogle af jer en mailform der kan det hun eftersøger?.
Avatar billede lolman Nybegynder
27. september 2007 - 15:21 #2
læs lidt om mail();
http://php.net/mail
mht. dropdown bokse så læses de på samme måde som normale input felt, altså hvis du sender dine info via POST:
if (!empty($_POST[dropdown_felt_value])) {
// $dropdown_felt_value er IKKE lig med ingen ting.
}
if (!empty($_POST[input_felt_value])) {
// $input_felt_value er IKKE lig med ingen ting.
}
Avatar billede praetorian Nybegynder
27. september 2007 - 18:03 #3
Bauerdata:

De der links hjælper mig ikke vildt meget da jeg ikke lige kan se hvad jeg skal bruge dem til ?.

Men det jeg leder efter er en freeware webform som man kan hente og redigere i og så bruge den til at lave identiske kopier af de 2 mailforms jeg har linket til. For min veninde er ved at lave nogle nye udgaver af de sider og kan ikke få fat i den oprindelige kilde til mailformsne.
Avatar billede praetorian Nybegynder
27. september 2007 - 18:05 #4
Jeg er totalt novice ud i det her så :P men fik engang anbefalet en gratis mailform, problemet med den var bare at den ikke tilbød dropdown boxes eller tick boxes og ejeren af den svarede aldrig tilbage på mine emails.