Avatar billede code Nybegynder
27. september 2007 - 20:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

installationen finder ikke hdd

Hej

jeg har lige købt mig en ny bærbar af mærket Zepto.

Jeg bestilte uden styre system og nu har jeg efterhånden opgivet at få det til at virke.

Når jeg vil installere XP booter den og kommer ind til starten af installationen, og der kan jeg trykke enter og derefter kommer den med en fejl meddellelse om at den ikke kan finde nogen harddisk, jeg har partioneret den.

nogen som har en ide om hvad jeg kan gøre?
Avatar billede psyclown Nybegynder
27. september 2007 - 20:50 #1
Så er det nok fordi at det er en sata harddisk, også skal windows xp bruge en driver.

Se denne guide:
http://www.mysuperpc.com/build/pc_sata_install_windows_operating_system.shtml
Så skal du bare finde dine egne drivere selvfølgeligt.

Og hvis du vil gøre det uden floppy disk:
http://forums.hexus.net/showthread.php?t=20748
Det er lidt mere indviklet, men det er muligt.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2007 - 20:51 #2
Jeg tror snart der kommer 5 spørgsmål om dagen vedr. dette emne - hvis det er med SATA disk skal du muligvis installere driverne til SATA (XP)
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2007 - 20:53 #3
Men du kunne jo overveje at køre Linux så er du fri for alt det bøvl
Avatar billede psyclown Nybegynder
27. september 2007 - 20:59 #4
fuldstændig enig med dig helgec, synes sku aldrig der er nogle problemer med linux, ihvertfald ikke på samme skala som windows :)
Avatar billede code Nybegynder
27. september 2007 - 22:09 #5
helgec sjov du skriver det for er faktisk igang med at hente utuntu ;)

men det er kun en midlertidig løsning.

PSyclown jeg prøver lige de guides imorgen, så kommer jeg med lidt respons på om det virker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2007 - 22:35 #6
Man kunne også sige:
Tjek hvad styresystem notebooken understøtter inden køb ;)

(Zepto understøtter ikke XP længere)
Avatar billede nykh Nybegynder
27. september 2007 - 23:10 #7
Nu det vel ikke Zepto, som laver chipsettet. Så hvis man ikke kan hente driveren hos dem, plejer de gerne at ligge hos producenten
Avatar billede code Nybegynder
27. september 2007 - 23:21 #8
john_stigers: Nu du siger det kan jeg da godt huske det :$

nyhk: nej de har ikke lavet chipsettet, men kan ingen infomationer få på bundkortet :S

Når men må prøve linux lidt også må jeg evt ofre lidt på en vista udgave.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2007 - 07:30 #9
4 okt. udkommer "Open SuSe 10.3" installer den og måske vil du slet ikke mangle  Vista
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2007 - 10:04 #10
nykh - minpointe var at det sikkert kan lade sig gøre at installere XP på en Zepto - det er bare ikke så let :)
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2007 - 10:09 #11
"john_stigers" ved du om der er noget om snakken http://www.eksperten.dk/spm/798351
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2007 - 11:49 #12
helgec - nej, for det vil give Microsoft/Phoenix megastore problemer.
Jeg kan dog ikke finde noget om det...
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2007 - 11:58 #13
"helgec - nej, for det vil give Microsoft/Phoenix megastore problemer." Ja heri er vi helt enige

"Jeg kan dog ikke finde noget om det..." Det samme her
Avatar billede code Nybegynder
13. december 2007 - 15:47 #14
lukkrt