Avatar billede annedonnerman Nybegynder
28. september 2007 - 11:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Oprette nyt felt i formular

Hej
Jeg har som tidligere nævnt overtaget vedligeholdelsen af en Access database, som en tidligere medarbejder har oprettet. Jeg skal have oprettet et nyt felt i en formular. Er der nogen, der kan hjælpe med at finde, hvor jeg mangler at rette noget. Selve feltet hvor jeg skal sætte flueben i er gråmarkeret - jeg kan godt slette markeringen og sætte et flueben, men gråmarkeringen burde slet ikke være der. Jeg har kigget i tabeller og forespørgsler, men kan ikke se, hvor fejlen ligger.
Avatar billede jensen363 Forsker
28. september 2007 - 12:01 #1
Kan du zippe databasen og maile den ... så kan jeg se på problemet ?
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
28. september 2007 - 13:43 #2
Hej
Det kan jeg desværre - må ikke sende oplysninger ud af huset for ledelsen.
Avatar billede ffsoft Praktikant
28. september 2007 - 14:48 #3
Hvis det er et nyt felt, skal du først oprette feltet i en tabel i databasen og så skal du knytte feltet på formularen til feltet i tabellen.

Hvilken type felt skal det være ?? Tal, Tekst, Dato eller Ja/Nej.
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
28. september 2007 - 15:58 #4
Eller er det bare fordi man endnu ikke har angivet en afkrydsning eller ej i feltet?
Hvis du sætter et kryds og fjerner det igen er feltet så hvidt?
Du kan evt. sætte standardværdien til noget bestemt i tabeldesign.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
01. oktober 2007 - 09:43 #5
ffsoft - jeg har oprettet feltet i en tabel i databasen, men er ikke 100% sikker på, at det er knyttet til feltet på formularen - pinligt - men kan ikke huske, hvordan man gør.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
01. oktober 2007 - 09:45 #6
jesperfjoelner: der har været afkrydsninger i feltet - men der er sket et eller andet - vi har haft nogle serverproblemer - ved ikke, om det kan skyldes dem - men ja, hvis jeg sætter et hak og fjerner det igen, så er feltet hvidt.
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
01. oktober 2007 - 10:11 #7
Tjek først om feltet er knyttet til tabellen:

I formulardesign > højreklik på felt > vælg egenskaber >
under "datakilde" (eller er det postkilde?) på fanen "data" >
vælg det tabelfelt, der skal linkes til.

I tabeldesign kan du sætte en standardværdi for feltet.
F.eks. FALSK. Så skulle feltet være hvidt som udgangspunkt.

Afkrydsningsfelter kan have 3 værdier: true, false, empty.
De kan kun være empty, når der endnu ikke er indtastet i dem.
Når først der er markeret i feltet en enkelt gang kan de derefter kun være TRUE eller FALSE.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
01. oktober 2007 - 10:41 #8
jesperfjoelner: Tak for svaret. Jeg har lige prøvet at følge din anvisning og har testet ved lave en testindtastning og derefter en testforespørgsel. Så vidt jeg kan se, virker det, som det skal.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
01. oktober 2007 - 10:44 #9
Hej
Det sidste er vist en fejl - jeg har takket for og accepteret jesperfjoelners svar.